CananV Kızlar merhaba. Oğlum 3 aylık. 37 haftalık doğdu. Doğduğu gün bütün hemşireler doktorlar uğraşmamıza rağmen bebeğim ememedi. Biraz erken doğduğu için emme refleksi zayıf dediler. Oysa ki ben emziririm diye biberon bile koymamıştım çantama 😔 eşimi hemen biberon almaya yolladılar mama verildi. Bende süt sağdım geldiği kadarını hep içirdim. Eve geldik sürekli emzirmeye çalıştım tutamadı. Bebeğim sarılık oldu o yüzden mamaya devam ettik. Çocuk doktoruna gittiğimizde emziremediğimi söyledim beni biyere yolladı orda hemşirelerle emzirmeyi denedik olmadı. Hemşire memenin ucunun kalın olduğunu büyük olduğunu tutamadığını söyledi slikon uç denedik tuttu ve emdi. Eve geldik sürekli emzirmeye çalıştım sütüm azdı ama geliyodu ve bebeğim emiyodu. Doktora gittik kilo alımının az olduğunu emzirdikten sonra mama vermemi söyledi. Çok üzüldümm ama bebeğim için meme+mama şeklinde gittim. Daha sonra bi rahatsızlık geçirdim idrar yolu enfeksiyonum sağ böbreğime sıçramış ve orayı komple kaplamıştı. 10 gün ağır serum tedavisi gördüm malesef bu süreçte hiç emziremedim. Sütümü sağıp sağıp döktüm. Ama sütüm çok azaldı. İlaç kullanımım bitti emzirmeye çalıştım memeden çok az süt geldi süt biter bitmez bebeğim hıçkıra hıçkıra ağladı resmen ağlamaktan morarıyodu. Bende mecbur yine mama veriyodum. Ve bebeğim şuan emmiyo benimde zaten sütüm yok sağıyorum bir iki damla süt geliyo. O kadar üzgünüm ki tabi ki mama öcü değil ama bebeğimi hep emzirmeyi hayal etmiştim biberon dahi almamıştım. Geçen oğlumun aşısı için doktora götürdüm orda doktora sütümün gittiğini söyledim. Solgarın bira mayası tabletini aldım çaylar aldım dedim. Gelmez artık o süt dedi bana 😔 sahiden artık gelmez mi hiç mi emmez. Tamam yine mama yesin ama benide emsin çok istiyorum 😔😔
Zezef CananV lütfen üzülmeyin.. emziremezseniz emziremeyin.. bu bir kıstas değil.. keyfi değil durumunuz. Hastalanmışsınız, verememişsiniz.. ona mama verirken dokunun, sevin aynı şey.. siz harika bir annesiniz.. iyi geceler
anne15 CananV imkansız değil tabi ama kesilende var yine kesin bişey diyemem ama deneyebilirsiniz. Facebookta emzirma akademisi var orda sütü azalanlar meme reddi yasayanlar vs her sorun için danısmanlar destek veriyor ucretsiz olarak. Yada yazılanları okuyabilirsiniz . En basta moral önemli
hmkn92 CananV canım senı cok iyi anşıyorum bende hiç emziremesım dıyebılırım gebelık zehırlenmesi yasadım 37 haftalık ama 35 haftalık değerlerde doğurdum kızımı ilk zamanlar çok az gelen sütümü ne yaptıysak emzıremedim bıberon ıle verdım sağım yapıp sonrasında azaldı sütüm emmedi de eds ile mememden mama vererek 4 gun bıraz bıraz emdi sonra yıne meme reddi yaptı emmedi sütümde hep ucunda damla olarak kaldı yapmadığım etmediğim kalmadı suan 2 ay 22 gunluğuz en son kı doktorum medelanın makınesını kırala dedi onu da yaptım yok yanı artık kızım güçlendı emıyor ama süt yok evet cok içim acıyor cok yıprandım meme konusunda çok ağladım ama nasip boyleymıs elımden gelenı yaptım bazen olmayınca olmuyor yanı kendını yıpratmadan moralını dusurmeden dene inşş bol bol emer emzırerek artar sütün bu arada
Yelizdurmus CananV mamayla de memeyle de anne oluyorsunuz. Evet hayal etmiştiniz ama bebeğin sağlığı daha önemli böyle düşün kendini sakın üzme
CananV Zezef çok teşekkür ederim bunu duymak bile o kadar iyi geldi ki bana. Çevrem sanki emzirmediğim için çok kötü bi anneymişim gibi tepkiler veriyo. Herkes emziremeyişime takmış durumda. Annem bile anne sütü alsa hastalanmaz bağışıklığı kuvvetli olur diyip beni üzüyo 😔
CananV anne15 o sayfayı biliyorum bebeğimi slikon uçla emzirirken meme+mama giderken yazmıştım mamayı bırakmak için ama malesef ki mama yerine memeyi bıraktık 😔
CananV hmkn92 evet gerçekten çok zor başkalarını emzirirken görmek kendini suçlamak. Bebeğime sanki kötülük yapıyomuşum gibi hissetmek. Bi grup takip ediyodum emzirme haftasında herkes oraya emzirirken fotoğraflarını attı onları gördükçe o kadar üzüldüm ki. Benimde denemediğim şey kalmadı içmediğim içecek kalmadı. Yeter ki iyi olsunlar napalım 😔
anne15 CananV aa 🙈😥 ama üzülmeyin mama vermekte kötü değil düzenli sagımlarla sit artabiliyor azda olsa var su an sizin sanırım deneyin orda yazılanları uygulayında
zeynepgokce1 Bence mamadan once gelmesede sut emzirin emdikce ilerleyen zamanlarda gelir belki yada boyle uyku oncesi tuttrun emzik gibi emsin dursun gogsunuz uyarilsin
CananV zeynepgokce1 o şekilde denemeye çalıştım fakat 1 dakika emse daha sonra öyle çok ağlıyo ki sakinleştiremiyorum asla. Uyurken emzirmeyi ayakta emzirmeyi hepsini denedim. 30 cc mama verip sonrasında emzirmeyi denedim en son ama yine aynı çok az emip hemen ağlıyo 😔
zeynepgokce1 Benim de sutum bi kac kez gitti geri geldi cok zor bi durum sizi anliyorum insallah geri gelir
Canan21 CananV öncelikle siz çok iyi bir annesiniz meme reddi yaşadığınız için kendinizi lütfen kötü hissetmeyin çevrenizde ki sizi üzen insanlardan uzaklaşın kulak asmayın psikolojik olarak düşünün birde bu durum sizi yıpratmış yediğiniz bir meyve bir yemek bulun ve bu bana süt yapıyor sütüm var diye düşünün sürekli beyine bu düşünceyi gönderin gerçekten işe yarıyor sütün mutlulukla bi ilgisi var mutlu olduğunuz zman artıcaktır sevgiler