Yunel Merhaba arkadaşlar oğlum daha 37 günlük bugün bir aylık aşısını ve kalça utrasonunu çektik bu zamana kadar gaz damlası kullanmadım fazla gazıda yoktu sadece yel cevizi ve anason çayı veriyodum arada bir bu aralar epey bi kusmaya başladı sağlık ocağındaki ebe de gaz damlası almamı syledi doktoruma gittiğimde sonuç gstermeye hangi damlayı almam gerektiğini sordum oda bana kesinlikle gaz damlası kullanma dedi kusmasını sorduğumda da fazla yediğinden hem gaz yapar hemde çok kusar bebektir o dedi kafam karıştı benimde siz kullanıyormusunuz gaz damlası ayreten bebeğimin kusması hem pütürlü hemde fışkırtarak kusuyor ben reflüden şüphelendim çok kustuğu için ama muayene bile etmeden çok yemesine bağladı obur bir bebek zaten ama muayene etmeden anlaşılır mı kusmanın yemeğe bağlı olup olmadığı bilgili anneler cevaplarsanız sevinirim çok uzun oldu ama 😄
Ecemim Yunel Benim kızımda 30günlük bizde de aynı şikayetler var doktor gaz için bio gaia damla ve reflü için gaviscon verdi. Her doktor farklı maalesef hangisininki doğru tartışılır.
elifiii Yunel genelde fışkırarak kusmasını istemez doktorlar. Pütürlü kusması ise süt yarıyor diyorlar. İlk 6 ay genelde reflü oluyor bebeklerde, hafif baş altını yükseltin ve emzirirken eğimle emzirin diyorlar. Geçmiş olsun.
Yagizmomms Yunel Evet canm bende gittim 44 günlük bebeğim çok fazla kusuyor. Benim doktorumda çok emiyor ondan kusuyor dedi test falan bisey yapmadı. 1 ayda 2 kilo almış çok dedi az emzir dedi.
Yunel atlasbebek evet canım bnde öyle biliyorum ama doktorum fışkırtarak kusmasınında fazla emdiğinden dolayı olduğunu syledi
Yunel Ecemim reflü olduğu tanısı için muayene etti mi yoksa şikayetlerden anlayıptamı ilaç verdi canım
Yunel elifiii evet dediğin gibi biliyorum bnde ama fışkırtarak kusmasını çok emdiğinden dolayı olduğunu syledi yastık kullanmıyorum ama emzirirken eğimli emziriyorum canım çok teşekkürler inşallah doktorun dediği gibi birşey yoktur bn evham yapıyorumdur emzirme saat aralarını açıcam bide byle denicez inşallah kusması azalır 😄
Yunel [bilinmeyen] yok canım bildiğin ceviz değil toz haline getirip anne sütüyle karıştırıp 1 çay kaşığı veriyorum yani varla yok arası 1 hafta ara verdim belki dediğin gibi tadını beğenmediğinden kusuyordur dedim ama hala devam hatta gazı çoğaldı yel cevizi gazı kesiyor
Ecemim Yunel muayene etti ama şikayetlerden tanı koyduğunu düşünüyorum memeyi nasıl reddettiğini nasıl davrandığını ağlamasını vs sordu şikayete göre tanı koydu.
Yunel [bilinmeyen] anladım canım hayır emzirdikten sonra pütürlü bazen süt kusuyor bir süre sonrada fışkırtarak anladığım kadarıyla senin bebişin büyük bizden bebeğin ilk ay kaç dakika emiyordu peki benim oğlum 45 dakika emdiği oluyor bazen ellemezsem tabi bu kadar uzun süre emmesi normal mi doktorum bunada normal obur bir bebek demişti ilk muayenemizde
Yunel Yagizmomms aynen canım benim bebeğimde 1 ayda 2080 gram almış ama çok fazla kilo almış demedi iyi almış obur bebek dedi sadece
Yunel [bilinmeyen] kilo alımı çok iyi canım çok şükür gece bu saatlerde 1 saat arayla nerdeyse emziriyordum oda çok ağladığı için normalde en az 2 saat arayla emziriyorum gece düzenimiz oturdu çok şükür en fazla 3 kere kalkıyor
Merve26 Yattığı yere meyil ver ya da reflü yatakları (süngeri )oluyo ondan alıp dene bide sütten başka bişey verme bebişini sıcak tut pütürlü dediğin kusmuk ona biz kesilmiş tabiri kullanırız üşüyünce olur genelde. Biraz dene bi kaç şeyi hangisi iyi geliyorsa ona devam🙋🏻♀️
Yunel Merve26 reflü olmadığı kesin o zaman canım çünkü doktor yok dedi ama yinede kusmasını önlemek için en azından azaltmak için denicem bunları 👍
Sedaeva Yunel gazı olduğu zaman da fışkırarak kusarmış bebekler hatta burnundan bile.gaz sancısı varsa rahatlaması için kullan bence gaz damlası ama ilk işin doktorunu değiştirmek olsun canım el kadar bebe sonuçta belkide reflüsğ vardır
Yunel Ecemim anladım canım teşekkürler cevabın için 😄 çok şükür diyeyim o zaman reflü değil en azından doyduğundan yapıyor