Uzunkirpik1728
Kızımı hiç sallamadım. İlk 6 ay kadar memede uyuttum. Sonra memede uykuya dalmamaya başladı. Bir yaşına kadar emzirip anne yanı beşiğine yatırıp sırtını sıvazlayıp başını okşayarak uyuttum. Kızımla birlikte ben de yatıyordum mecbur. Onun uyku saati hepimizin uyku saatiydi. Sonra üstüme tırmanıp uyumak isteyerek beni uyutmuyordu. Ben de artık park beşiğinde yatırmaya karar verdim ve uyku rutini oluşturdum ama banyo yapmak, kitap okumak veya oyun oynamak değil. Bu arada kitabını gün içinde okuyoruz. 😅 uyku saati geldi hadi babaya iyi geceler diyelim, öpelim gibi. Yatağının yanına getirip, bak burası senin yatağın diye anlattım. İlk zamanlar yatırıp yatağına başında bekledim 2 ay kadar. Kalkmaya çalıştığında uyku saati diyerek asla taviz vermeden tekrar yatırdım. Kucağıma almadım. Daha sonra yanında durdukça devamlı kalkmak istediğini ve uykuya direndiğini fark ettim. Uyku saatlerinde yatağına yatırıp, iyi geceler diyerek odaya ışık girecek şekilde kapıyı aralık bırakıp çıktım odadan. Ağladığında sadece bir defa yanına gidip uyku saati diyerek yatırıp tekrar çıktım. Daha sonra ağlasa da girmedim. İlk zamanlar bir süre ağlıyor ve uykuya geçiyordu. Daha sonra oyun oynamaya başladı beşiğinde ve öyle uykuya geçmeye başladı. Şimdi bazen direk uyuyor bazen yine oynayarak geçiyor. Ağlama işi ilk 1 hafta oluyor. O da uzun süreli ağlamalar değil. Çünkü uyku saati dediğimde anlayabiliyordu. Bu çok önemli. 14 aylıktan beri kendi kendine uyuyor çok şükür. Şu an 22 aylık . Kendi kendine uyumaya başladığından beri uyku saatleri uzadı. Gece beslenmesini bu sayede kesmiştim. Sadece susarsa uyanıyor. Su içip uyumaya devam ediyor. Çocuk gelişimi uzmanı 2 arkadaşıma da yöntemimden bahsettim. Bir sorun görmediler. 👌 Ben bu şekilde başardım. Uygulayıp uygulamamak size kalmış. Sabır isteyen bir süreç . ☺️