Merhabalar..
3 ay 10 günlük bir kızım var. 1,5 - 2 ay emzirebildim. Diş problemim nedeniyle diş doktorunun dediği gibi emzirmeyi bıraktım çünkü ağrı kesicilerden, iğnelerden, antibiyotiklerden kafamı kaldıramıyordum. Doktor da ilaçlardan sonra sağ dök sonra tekrar sağ öyle ver dedi. Bir süre denediysem de zaten azalmaya başlayan sütüm iyice azaldı. Can derdine düştüm bi yandan da bebek aç kalmasın diye kaşıkla mama yedirmeye başladım sütümü sağmanın yanında.. Annemler de yardıma gelmişlerdi ve geldikleri gibi çocuğa biberonla mamayı dayadılar. Günlerdir sütümün yetmediği yerde kaşıkla mama yedirme mücadelesindeydim ve biberonu görünce çıldırdım. Biberonu vermekle kalmayıp bi de annem biberonun başını iyice bıçakla açmış lok lok içiyor benimki. Bebek tabii memeden sütü çekmek istemiyor zahmete girip, öyle akan bir biberondan karnını doyurmak varken.. Çocuk doktorumuza gittiğimizde epey azarladı. “Hangi ilacı içiyorsan iç yine de emzirmeyi bırakmayacaktın. Diş doktoruna değil bana soracaktın. 1-2 hafta içtiğin ilaçların bebeğe vereceği etki mi yoksa tamamen emzirmeyi bırakmak mı? Sen söyle, şimdi çok mu iyi oldu. Zaten mama fiyatları almış başını gitmiş, hakkından gelmek zor. Üstelik anne sütünün içindekileri hiçbir mama karşılayamaz. 1 hafta boyunca mamayı tamamen keseceksin, sürekli meme vereceksin. Gerekirse açlıktan bas bas bağırsın, eninde sonunda o memeyi alacak aç olduğu için. Sütüm yetmiyor diye bir şey yok, bol bol yiyip bol bol dinleneceksin.” Daha da bir sürü şey söyleyip yolladı. Bunun bende yarattığı tahribat çok ağır.. gerçekten vicdan azabı çekiyorum çocuğuma yetersiz geliyorum diye. Her gün biberondan beslerken “ben böyle hayal etmemiştim..” diyorum. Bir yandan da şükrediyorum sağlıklı bir kız bebeğim var çok şükür.. çok şükür. Ama neden emmesin neden.. Göğüslerim ilk aylar öyle bi şişerdi ki, giydiğim sütyen, atlet ne varsa hep ıpıslak olurdu. Şu an dolabın üstünde duran göğüs ucu kremlerine, göğüs pedlerine alaycı alaycı bakınıyorum sadece. Şimdi ise sıktığımda 4-5 yerden süt fışkırıyor ilk, sonra sıktığımda ise iyice azalıyor. Sağıyorum 5-10 ml anca çıkıyor onu da mamasına koyup içiriyorum. Çok üzülüyorum ve çok özlüyorum ilk günleri.. o İlk günlerin süt kokusunu.. Kuzum 45-50 güne yakındır mama ile besleniyor ilk etapta kaşıkla, daha sonra biberona geçti tamamen. Memeyi almıyor alsa bile 1-2 dakika sonra atıyor huzursuzlanıp. Sağmakla süt çoğalmaz diyorlar doğru mu? Sağıp sağıp mamasına ilave etmek istiyorum ama çok az geliyor.. Günde kaç defa sağmalıyım? 19-20 günlükten dönenleri duydum ama 45-50 günden bahsediyorum, memeye dönmek mümkün mü? Lütfen bu konuda bilgi, deneyim sahibi olanlar yardımcı olabilir mi.. İyice yıpratıcı olmaya başladı bu süreç benim için. Sağmayı bırakıp artık mamaya odaklanayım diyorum, rızkı buymuş diyorum ama sıktığımda gelen birkaç damla sütten de mahrum kalmasın istiyorum. Gerçekten psikolojik olarak çok zor.