Kızlar kolik bebeğim olduğu için bu yöntemi uygulamaya biraz zamanım var, ama sizlerin bebeğinizde kolik sorunu yoksa(geçene kadar) dediğim yöntemle çok güzel şeyler başarabilirsiniz. Tracy hogg diye bir abla var kitabıda var bu ablanın bebekler için en önemli şeyin rutin olduğunu anlatıyor. Mesela her gün aynı saatte; beslenme-banyo-uyku- oyun gibi ben banyo kısmını yapıyorum. Örneğin uyku öncesi saat 18.30da küçük beslenme buna mide doldurma yöntemi deniyor yani normalde 120 cc içen bebeğe 50cc verebilirsiniz, 7de banyo 7.30da normal beslenme 8de uyku gibi. Bu yöntemin adı EASY.
E:besle
A:aktivite
S:uyku
Y: kendine zaman ayırma kitabın örnek sayfasını oğlum uyanınca çekerim ama özet olarak. Bu harflerin sırasıyla ilerlediğimizde bebeklerde rutin oluşuyor ve daha,sakin,sosyal, kendi başına uyuyabilen bebekler oluyorlarmış-çok memnun kalanda var bu yöntemden-küçük bir örnekle;
sabah 7(E) beslenme yaptınız
7:45(A) oyun aktivite saati
8:15(S) uyku saati
8:30(Y) kendine zaman ayırma
bu programı gün içinde kendinize göre ayarlayıp tekrarlayabilirsiniz. 4+ olan bebişlerde akşam uykusunda yatağına yatırdık ve ağzımızla şşş sesi yapıp popoya yavaşça patpat yapıyoruz eğer ağlarsa kucağımıza alıp sakinleştirip yine yatırıyoruz, yine aynı yöntem. Mesela yatağa koyarken ağlamaya başlarsa önce yatırıyorız 10 sn sonra yine kucağa alıp aynı rutinde devam ediyoruz. Bebek böyle ağladığında onu sakinleştireceğimizi biliyor