DefnEliff Önüne koy kendi avuçlasın baksın. 7,5 aya kadar oğluma öyle yaptım.Ben verince püskürtürdü bir de diş ağrısı varken de öyle yapardı bi kaç gün.
Havuçlu,pırasalı,brokolili sebzeleri tattıktan sonra kahvaltı öğününe geçtiğimizde bunlarla her gün başka renkte omlet yapardım minik minik.Renkli renkli hoşuna giderdi.
Daha tadım ve tanıma zamanındasınız.Yani mesela kabak verdiniz 3 gün, alerjisi olmadı. Şimdi kabağın haşlama,fırın,çorba,parmak gıda gibi türevlerini tatma ve tanıma dönemine geçecek.Bu da bi zaman alıyor.
Püskürtecek,yere atacak, ağzına atmayıp sadece mıncıklayacak, oyun gözüyle bakıp sizin tepkilerinize bakacak.
Hani yedi,yedi,tükürdü,yemedi,yedi,oynadı,yemedi,yemedi,yedi gibi bir süreç olarak düşünün 😊
Çorbaları kendim içirdim, diğer türlü kendi yedi avuçladı.8 aydan sonra her öğünde, ve 6 aydan itibaren akşam yemeğinde bizle sofraya oturttum.Maksat bizde yiyoruz her beraber mantığını öğrensin anlasın diye.
tadım zamanları ben yemeyeceksem bile yanına oturdum aynı şeyleri tattım hımmm off nefis gibi şeyler yaptım hep.Çok hoşlarına gidiyor mimiklerimiz tepkilerimiz.
Üzülmeyin yavaş yavaş olur merak etmeyin ilk 12-13 ay ana besini anne sütü veya formül mamadır.
23 aylık oğlum geçen bi kaç günü neredeyse hep çorba,yoğurt,kefirle geçirdi mesela.Son azı dişleri geliyor keyfi kaçık haliyle.