-PembePanterMom bizimde tam 39 günlükken aynısı başımıza gelmişti. evde her zaman serum fizyolojik ile sıkıp, aspiratör ile çekerdik, o gün sanırım çok sıktık bilemedik ve hırıltı ve öksürük başladı. hemen doktorumuzu aradım. getir dedi riske atamam dedi öksürük varsa dedi. gittik evet sürekli sıkıp sıkıp iyice çok çekmemişiz biz bişi olur diye nefesle narince çekerdik. acilde yapılmak üzere şırıngayla olan temizleme işlemi yazdı. geçtik acile nöbetçi doktor yaptı, çıkan sarı sarı sümük ve salyalar o kadar çoktu ki gözlerimize inanamadık. biz sadece burun içindeki oluşan minik beyaz sümükleri çekerdik. meğerse ilerisi dolmuş bebeğimin. ama doktorumuz bize kendimizin yapması konusunda uyardı beceremezsiniz yapmayın diye evde. herkesin yapacağı şey değil, dili geriye kaçabilir dedi, ya da ciğerine kaçabilirsiniz dedi. biz de yapmadık evde o günden sonra yine eskisi gibi yaptık ama bu kez aspiratör ile kuvvetli nefesle çektik burnunu. biz hep serum fizyolojik sulu bırakıyormuşuz.