begm7 Merhaba, 6 ay 10 günlükken ek gıda serüvenimiz blw ile başladı. Öncesinde ilk yardım videoları izledim bebek ve çocuklarda özellikle izlemenizi tavsiye ederim. İlk 2 hafta bol öğürmeli oldu, çünkü bebeklerin öğürme noktaları dillerinin tam ortasıymış. Zamanla ( büyüdükçe) bu öğürme merkezi bizimkisi gibi arkaya dogru ötelenirmiş. O yüzden ilk günler eliyle parça pinçik etme , dokunma yüzüne sürme, yere atma gibi şeyler oluyor. Siz karsısına geçip onunla nasıl çiğnemesi gerektiğini gösterebilirsiniz. İlerleyen günlerde agzını tutturacak ve yiyecektir. Sebzenin eliyle tutulacak kadar ve yutabileceği kadar ymusak olması yeterli ( cok yumusak olursa tutamaz) çok kap kacağa gerek yok ama ben düdüklü tenceremi buharda haslama aparatını vs cok kullandım. Dişleri olmamasına rağmen damaklarıyla cok güzel yemeyi ögrenebilir ilerleyen zamanda( oğlum 13. ayında ilk dişini çıkarttı) sıvıları önce ilaçların içinden çıkan plastik ölçekler ile öğretmeye çalıstım.Boğulma tehlikesine gelince 1 kere yaşadık, sogukkanlılıkla parmağımı soktum ve ağzını açtım ( aşırı ses çıkartmamak ve bebeği panikletmemek cok cok önemli) boğazından hemen cıkarttım, çok büyük aldıgını izlediğim halde farketmemişim ve çok sert bir parça almış. Havuç, salatalık , ayva , elma vb. besinleri çiğ şekliyle eline verip gitmesine izin vermedim. Kuruyemişleri öğütüp pancakelerin içinde verdim ya da hurma-kayısının içine öğütülmüş halde koyup minik besleyici toplar yaptım öyle verdim. Bu şekilde. Mutlaka ne ne zaman verilir, hangi sebze meyve hem mevsime hem bebeğin ayına uygundur hep vermeden evvel kontrol etmenizi tavsiye ederim. Bakla mesela uzun yıllar bebeğe verilmemeli ( favizm nedenli) işte çilek domates patlıcan ve diğer küçük tphunlu çekirdekli şeyler kontrollü verilmeli. antep fıstıgı ve yer fıstıgı cok alerjen.