Cnprtk Ben yurtdışındayım, Romanya’da, doktorumuz sadece romenceyi öğret türkçe sonra kalsın 3 yaşından sonra diyor. Bu ülkede yaşayacak, ilk önce temel şeyleri romence olarak öğrensin, geç konuşur yoksa falan dedi. Ama düşündüğümde, ben Türkiye’de büyüdüm, annem sadece romence babam türkçe konuşmuş benimle. Ben kendimi bildim bileli türkçeyi ve romenceyi akıcı konuşurum. Geç te konuşmamışım. Kızım 7 aylık, Türkçe ve Romence konuşuyoruz, şuan sadece 4-5 tane romence kelimeleri söyleyebiliyor, bir de anne diyor türkçe. Bakalım 🤷🏻♀️