Merhaba; daha önce bir-iki başlık altına yazmıştım doktorumuzun bu aşıları( nimenrix ve bexsero) yaptırmayı önerdiğini.
öncelikle aşı karşıtı biri değilim. Ulusal aşı takvimindeki aşıları yaptırıyorum, yaptıracağım. Özel aşı olan rota virüs aşısını da aynı şekilde yaptıracağım önümüzdeki iki hafta içinde başlayarak.
bexsero hakkında bexsero ‘nun kendi sitesinde yazanları okumasam, doktoruma tamamen güvenerek yine yaptırırdım. Fakat şu an kafam karışık. Aşağıya sitenin linkini de vereceğim, beni rahatsız eden orada “ bexsero’nun 10 yaş altı çocuklarda ve 65 yaş üzeri yetişkinlerde güvenli ve etkili olduğu bilinmemektedir” yazması.
Bexsero fda onaylı bir aşı fakat diyor ki “ 10 ile 25 yaş arası bireylerin kullanımı için onaylanmıştır “
e biz bu aşıyı daha 3 aylık 5 aylıkken yaptıracağız bebeğimize? Aşı firması bu yaşta güvenli olduğunun güvencesini vermiyor ki.
diğer ağır yan etkiler vs de var tabii ama Menenjit de ciddi bir hastalık. Doktorumla konuştuğumda vaka sayısı az ama bu vakaların %25’i ölüm %25’i sekel ile sonuçlanıyor demişti. Öyle kolayca “ ben yaptırmıyorum” deyip geçilecek gibi de değil.
Biraz daha araştıracağım yabancı kaynaklardan. yakın zamanda doktorumuzla da bunu tekrardan konuşacağım ilaç firmasının sayfasında yazanları da göstererek. https://www.bexsero.com/risks-and-side-effects/index.html okumak isteyenler için bu bexsero’ nun sayfası.
sorum şu : siz bu özel menenjit aşılarını yaptırdınız mı? Doktorunuz öneriyor mu? Öneriyorsa hangisini kaçıncı Aydan itibaren önerdi? Sizi yan etkilerle ilgili bilgilendirdi mi?