Mom9 otizmin ne oldugunu iyi biliyorum, özel eğitim öğretmeniyim…buzamana kadar çeşit çeşit öğrencim oldu, otizmin birçok türünü gördüm yaşadım…kursunu eğitimini de aldım, pedagog ve bilimsel açıklamaları makaleleri de okudum, ne yazıkki sizin düşünceniz, katılamıyorum..düşüncenize veya okuduklarınıza saygım sonsuz ama ben çocukları bizzat yaşadım yaşıyorum aileleriyle çok fazla konustum bu konuda…her otizmli cocuk; telefona televizyona maruz kalmak sonucu otizmli olmamıs, olamaz zaten..hadi bizim zamanımızla kıyaslamayım ee şuandan örnek verdim akrabalarımın cocukları var 3-4 yasından itibaren ellerinde telefon tablet görüyorum ailesi peşpeşe cocuk dogurunca cocuklarla ilgilenemiyo ellerine alıyo birer tablet..şuan onlar otizmli mi ozaman??
ben okuduklarımdan ailelerden dinlediklerimden ve öğrencilerimden yola cıkarak söyliyim size; otizmin kesin net bir sebebi hala yok bilim adamları hala arastırıyo, elbette tv telefon zararlı yararlı demiyorum saatlerce maruz kalırsa ne gibi zararı olır onu bilemem ama otizm yapmaz
otizm; genetik
annenin gebeliginde kullandıgı ilaclardan
veya cocugun bebekliğinde veya ileriki döneminde agır bişeye maruz kalmasıyla ortaya çıkar
otizmin çeşitleri vardır ve hepsi aynı dozda tedavi edilmez genelde cocuklar ilaç kullanırlar ve beslenme programları yazılır yememeleri gereken seyler vardır
cocukların genel özelliği ise; hafif otizmli olsun agır otizmli olsun resime müziğe sanata veya spora ilgili olmalarıdır hatta bu yönde destek görürlerse müthiş yetenekleri cıkıyo ortaya..bir ressam kadar güzel resim cizebilirler veya yüzme dersiyle yüzme öğrenebilirler herhangi bir müzik enstrümanı çalabilirler