TinkyWinky Kızlar kolik bir bebeğim var her ağlama krizinde düşünüyorum eskiden bebekleri emzirip sallayıp uyutup iş yaparlarmış eskiden kolik bebek yok muydu ?Günümüzde çok yaygın sebebi ne olabilir sizce??
acikahve TinkyWinky Bence vardı ama huysuz bebek olarak adlandırıyorlardı. Bazen de hepsi folik asit yüzünden diye düşünüyorum. Ben de bir türlü işin içinden çıkamadım 😊
Zezef TinkyWinky canım ben annemin 3. Çocuğuyum ve 1980 doğumluyum. Annem derki sende ilk 6 ay yatağa kafamı koyup yatamadım rahatça. Ağlama krizleri geçirirdin gece 3 saat.Hatta bir sürü doktora götürmüş çocukta bir şey mi var diye.. son doktor bu çocukta bir şey yok sadece Edepsizliğinden ağlıyor demiş🤦♀️ Dikkat edersen kolik bebek tarifi tam olarak.
MinikOsman TinkyWinky eskiden de vardı ama ağlayıp ağlayıp duruyorlardı herhalde bide eski insanlar gaz sorunu, kolik vs gibi şeyleri bilmiyordu çocuk uyuyana kadar türlü türlü şekillerde sallıyorlardı sussun diye 😁 mesela çarşafın içine bebeği koyup sallıyorlardı bebek de büyük ihtimal o sarsıntı da gazını çıkarıp rahatlayıp uyuyordur 😅
Busrammesut TinkyWinky eskideki bebekler şimdiki bebekler kadar bilmiş değiller. Şimdikiler ana karnında herşeyi öğrenip öyle cikiyo. Yediklerimiz içtiklerimiz doğal değil eskiden insanlar tarladan koparıp ayak üstü karın doyururmuş kendi yetiştirdikleri bizim yediklerimiz nerden geliyo nasıl buyuyo belli değil ben birazda buna yoruyorum bebeklerin gazlı olmasını içtiğimiz su bile gaz yapiyo 🤦♀️
Eternity acikahve Bunun dogrulugu ne kadar mantiklidir bilmiyorum ama ben 3 gun kullanabildim sadece folik asit, beni baya kotu yapiyodu yani baya mayisik oluyodum, biraktim, bebegim cok sukur kolik degildi, ondan mi acaba 🤔
ZehrAsk acikahve folik asitten dolayı değil. Bizim gelin aşı ilaç karşıtı hamileyken hiçbir ilaç içmedi bebeği kolikti 🤷♀️
giz acikahve bende hamilelikte alınan ilaçların etkisi olduğunu düşünenlerdenim. Birde rahat stressiz bir gebelik geçirmek çok etkili bence.
acikahve Cutemom95 Derler ya içilen her vitaminin bir yan etkisi illaki vardır diye. Bazen nedense öyle düşünüyorum. Ama hiç bir sebebi yok bunu düşünmemin.😂
Deletedmom414 acikahve onla ne alaka. Benim abimde eskiden akşam 6 dan gece 1 e kadar ağlarmış eskiler kolikmi biliyor
acikahve Deletedmom414 Zaten bir alakası olmadığını ara ara bunu düşündüğümü söyledim. Eskiden doğan bebeklerin gözleri hep kapalı olur ve kafalarını taşıyamazlardı. Bizler folik asit içtiğimiz için bunları yapabiliyorlar. Çoğu doktor folik asit bebeğide der şimdiki bebeklere.
Emin_e TinkyWinky neden olmasin ki. Vardir tabiama onunla birebir ilgilenecek boslukta anne yoktur. Mesela benim annem hep der, ananem sadece ayakta emzirebilmis dayımi belli saatte cok aglarmis falan, demek ki kolikmis…
Mkelebek TinkyWinky valla ben cok aglarmjsim susturamazlarmis hatta babam sus aetik deyip beni yataga firlatmis😑 eskiler birak.kolik bebegi sariligi bile bilmiyolarmiss.
Eslemmomy TinkyWinky ben 6 ay huysuzmusum çok ağlarmisim bence kolikmisim yani babaannem köy usulü salıncakta sabaha kadar sallarmis
Arhim TinkyWinky bence folık asit.ben ve kardesım hep misil misil uyurmus uz.ne sallama ne AglamA ne bıse. Benım kızım 5 ay agladı gazdan 10 aylık hala gazlı hala. Eskiden folık asıtmı vardı.
Eternity acikahve Bunu da yeni duydum, folik asidin sebebi bu muymus? Kizim baya erken kafasini kaldirmaya basladi, gozleri zaten ilk gunden acikti ama dedigim gibi almadim folik asit ve kolik degildi. Ama cekirdek yiyodum cok cannim cekiyodu, onun icinde varmis folik asit
Sevdam21 Ay kızlar çok güldüm gerçekten 😀bende eşime diyorum eskiden bu gaz sorunu yokmuydu diye oda sizin gibi düşünmüştü vardı kesin ama bilememişler adı arsız huzsuz bebek olarak adlandırılmıştır hatta kayınvalidem anlatır görümcem bebekken çok ağlıyormuş köy evlerinde salıncak yaparlarya onlarda odaya yapmış sabaha karşı diyo bebek ağladı hiç susmadı bende çok uykusuzdum sallıyom sallıyom susmuyo diyo eşimi uyandırdım azcıkta sen salla ben yatıyım dedim diyo kayınbabam o sinirlen mi deyim uyku sersemliği mi bilmiyom bi salladı diyo çocuk karşı duvara değdı salıncak koptu bebek pat yatağa düştü sesi kesildi baktım nefes alıyo hiç karışmadım uyudum bende diyo o gün taa öğlene kadar uyanmadı tabi sonra ki gün tekrar ağlama oluyo biz bilmezdik gaz falan süt olsun diye önümüze geleni yerdik dedi uzun oldu ama sizinle paylaşmak istedim 🥰
acikahve Eternity Ben eminim diyemem buna ama arar ara bu şekilde düşünüyorum sebepsizce. Belki saçma belki de değil 😊