Afrakusunannesi henüz erken, 18. aya kadar yolu var. Hiç bir bebek aynı değil. Oğlum 7. ayda emekledi mesela. Ama yürümeye hiç merakı yoktu. Hep yeğenimle kıyasladılar o epey erken yürümüştü. Oğlum 14. ayında yürüdü. Çünkü emeklerken acayip hızlıydı ve hızlı sekilde yürüyünceye kadar bekledi resmen tökezlemeden yürüdü. Lütfen panik olmayın, bebeğinizi yaptıklarıyla gözlemleyin. Bir bebeğin yürümesi için diz kaslarının gelişmesi çok önemlidir, fiziksel bir olaydan cok ötedir yürümek. Sadece ayına göre gelişim basamaklarını takip edip gün içinde o yönleri öne çıkartacak aktiviteler yapabilirsiniz. Uzanma, kaybolan oyuncakları bulmak vs. gibi. Elinden tutup yürütmeye çalısmak vs. önerilmiyor. Teşvik etmek vs. de önerilmiyor artık ama en güzeli ilgisini cekecek oyunlarla hareketli olmasını sağlamak.