Kalitelik vakit; çocuğunuzla aranızda hiç bir aracı olmadan vakit geçirmeye denir. Kaliteli vakit geçirmek istiyorsanız onu karşınıza alın sohbet edin, mesela; biz seninle dün nereye gittik ? Parka mı ? Orda neler yaptık? Salıncağa bindik mi ? Kaydıraktan kaydık mı? Hangi hayvaları gördük? Gibi… Yada Pencereden dışarıyı izleyin, rüzgarın sesini dinleyin. Yoldan Geçen arabaların rengini söyleyin. Kuşları ötüşünü dinletin. Ona şarkı söyleyin.
Şarkıları kendiniz uydurun. Biz bunları çok sık yapıyoruz.
Bunların dışında kitap okumak neredeyse günde üç öğün yaptığımız bir aktivite. Onun ayına uygun(20 aylık bu arada) puzzle alın. Ve gün içinde sizi yönlendirmesine müsade edin. Ne oynamak istersn diye ona sorun. Ben sorduğumda ya yakalamacılık oynuyoruz yada araba sürüyoruz o sıkılana kadar. Biz aylardır bu tür şeyler yapıyoruz.