Irem123
Verem aşısının o şekilde kabarıp kızarmasının aşının tuttuğu anlamına geldiğini ben de biliyorum hanımefendi. Ancak insan birebir yaşayınca acaba acı veriyor mudur diye bir endişeye kapılabiliyor.
Her aşının olduğu gibi rotavirüs ve bexseronun da yan etkileri var. Bilmiyorum araştırdınız mı, içeriği hakkında bilgi sahibi misiniz, büyük sağlık sorununa neden olabilecek durumların olabileceği muhtemel durumlar arasında. Rotavirüs aşısının yüzde yüz koruyuculuğu olmadığının, aşı olunsa dahi hastalığa yakalanma ihtimalinin olduğunu(ağır seyirli olmuyor), alerjik durumlara sebep olabileceğini (bu bütün aşılar için geçerli)biliyor musunuz?
Bexseroda da aynı şekilde büyük sağlık sorunlarının yaşanması olası durumlar arasında.
Örneğin 100 çocuktan 2’sini etkiler bunlar, o yüzden şunu düşünmedem edemiyorum ya o 2 çocuktan biri benim çocuğum olursa..
Ayrıca rotavirüs aşısından sonra bebeğimin bağırsak hareketleri değişti, kakası inanılmaz kötü kokmaya ve mukuslu olmaya başladı,düzenli olarak günde 4-5 kere kakasını yapan bebek hiç yapmamaya başladı.. Belki tesadüf belki aşıya bağlı bilemiyorum.. Ve tüm bunların sonucu ne çıktı ;çoklu gıda alerjisi. Aşıdan 3-5 gün önce buna dair hiçbir belirtisi yokken aşının ardından çıkınca insan acaba mı diyor..
Ve bir de aşılar altta yatan, uyuyan bir genetik hastalığın ortaya çıkmasına bile sebep olabilirmiş. Doktorun kendisi söyledi bunu..
Aşı karşıtı değilim, aşı karşıtlarına da kızmışımdır hep, ama çocuğum olduktan sonra herşeyi iki hatta üç kere düşünür hale geldim.
Yani diyeceğim o ki, herşeyi siz bilmiyorsunuz yargılamadan önce keşke bi niye diye sorsaydınız..