TugbaMina evde bizi ziyaret etti ve 1 ay sureyle takip ediyor. Bebegimin memeyi nasil kavradigina, dil ve dudak bagi olup olmadigina bakti. Emzirme pozisyonlarini denedik. Her birinde bebegi nasil tutmak gerektigi vs anlatti. (Klasik pozisyonda karni anne karnina bakmali bebek tam yan yatar pozisyonda olmali👍🏻) Kizimin kilo gelisimi ve aldigi mama miktari dogrultusunda asamali olarak mamayi nasil azaltabilecegimizi/ birakabilecegimizi konustuk. Biberonu gunde 1 defa dahi olsa vermememizi meme ve biberon emme tekniginin farkli oldugunu her ikisini de alan bebeklerde kavram karmasi oldugunu anlatti😔. (meme emerken dil dalga hareketi yaparken biberonda geriye dusermis hatta biberonla beslenen bebeklerde dilin disarda oldugunu yalandigini vs goremezsiniz dedi. Ayrica memede akis hizi degiskenken bir sut kanali bittiginde digerinden sut gelmesi icin bos cekmesi gerekirken biberonda akis sabit oldugundan efor sarfetmek istemez ve memeyi istemezlermis.) O gunden sonra biberon vermedik ve mama alsa da en azindan meme reddi yasarmiyiz endisesinden kurtulduk. Cis miktarini ve kilo alimini takip ederek tamamen anne sutune donmek icin cabaliyoruz 😥. Bizim icin gunde bes yumurta kadar cis yeterliymis. Bu arada sut arttirmak icin gece sik sik emzirmemi soyledi. Benim icin sagim yapma dedi ama sagim onerdikleri de oluyormus. ( sagim sutu arttiriyor denedim ama benim kizim surekli az az emip uyukladigi icin sagim yapmaya firsatim bile olmuyor) Biz kizim 2,5 aylikken gorustuk kritik bir zamanda oldugumuzu ve iyiki daha gec gorusmedigimizi soyledi. Buyudukce biraz daha zorlasiyormus🙁. Emzik kullanimini onermedi bizimki zaten almadi. Bebegi iyi gozlemleyin ne zaman ne istedigini anlamaya calisin. Annelik ic gudusu ac kalmasindan cok korktugumuz icin her huzursuzlugunu acliga yorabiliyoruz ve o sirada mama verince alirsa (benim kizim ne memeye ne mamaya hic hayir demiyor) ve ustune siskinlikten sakin gorununce acmis demekki diyoruz. Yani ben oyle yapiyordum🤦🏻♀️. Size tavsiyem gercekten mamaya ihtiyac var mi dikkatli gozlemleyin ve anne sutunu arttirmaya calisin. Emdikten sonra iki gogsunuz tam bosaliyoru mu kontrol edin. Ben pek beceremiyorum ama stres yapmayin😔. Sutum yok az demeyin ve bu durumu kabullenmeyin. Aslinda emzirme danismani hic duymadigiz seyleri anlatmiyor ama yonlendirerek uygulama cesareti veriyor. Acaba dogrumu yapiyorum endisesi bitiyor. uzun oldu ama ins okuyan arkadaslara da faydasi olur.