Hepimom bu geçici bir süreç. İlk 3-4 ay böyle yapısık olunacak, birlikte yaşamaya alışılınacak. sütünüz iyi durumdayken neden mama vermek istiyorsunuz. Mama karsıtı asla degilim ama bebeğinizi dogru değerlendirmeye çalısın. Mesela yenidoğanın 20 dk uyku hali notmal değil daha uzun uyku uyuması lazım, gaz sıkıstırıyor ve aglıyordur uyanıyordur siz de meme veriyorsunuzdur. Gazını iyice cıkartmasına yardımcı olun gerekirse babası daha iyi yapar. Siz de o aralıkta uyursunuz. Geceleri yaglı sütü cekmek zor geleceği için gece uykuya geçmesi sıkıntı olabilir. Üşenmeden bi o meme bi öbürü zincirleme emzirme yapabilirsiniz ve gazını da iyi cıkarttıktan sonra uykuya dalacaktır. Mamaya alıştırdıgınızda süt talebini azalttıgınız için anne sütünüz zamanla azalabilir. Bebeğin daha kolayına gideceğinden meme reddi yaşanabilir. ( lütfen yazdıklarımı yanlış anlamayın, mama ihtyaç halinde verildiğinde anne sütü kadar kıymetli benim için, oğluma kullandım sarılığı geçinceye kadar, mamayı bıraktırma sürecini de yaşamış biri olarak yazdım size)