Poncikpapatyam Merhabalar cicekler 🌼 bebegim 17 aylık bu ayın icinde. Ve ben havalar sogumadan tuvaley egitimi vermek istiyorum.18 ay daha uygn kaslar acısından diye yazılarda var ama bunun zıttı olan bir cok olay yazıda var.Bezi nasıl bıraktrdınız acaba nasıl bir yol izlemem lazm ? Tesekkur ederim simdiden
GUBILIK Poncikpapatyam sabah kalktıgında bezleri kuru oluyor mu? çişini tutabiliyor mu? Tutma kaslarının aktif hale gelmesi gerekiyor cunku beze yapmaktan hosnutsuz mu? gibi gibi yani bebegınız hazır mı?
Asyaglck Poncikpapatyam benim kızım 18 ay 15 günlük falandı ben eğitimi vermeye başldım 1 haftada tamamladık çok şükür. Ona uygun hoşuna giden bir lazımlık alın tuvaleti sevdirin. Yani bizde kızım tuvaletini yapınca bir alkış kıyamet kopuyor danslar ediliyor falan🤣 ilk iki gün kazalar oldu üçüncü günü tuvalete yetişmeye çalısırken kaçırdığı cok oldu. Sonraki gün tuvalete yapmaya başladı ama kakasını kestiremiyordu. Sonra bi kere kakasını yaptı tuvalete ben o sırada eğer onu korkutup tepki verseydim cok korkacaktı. Ama biz bir sevinç kakaya alkışlar falan alıp onu tuvalete dökmeler kaka gitti demeler öyle öyle alıstırdım cok sükür. Ama hiçbir zaman kızmayın bazen pes edecek kıvama geliyorsunuz o zamanda bile eğer cocuğu korkutursanız süreci uzatırsınız❤️ Altına mı kaçırdı kiii kaçıracak illaki annecim altına kaçırdın ama hani tuvalete gidecektik bu sefer unuttun olsun ama bir daha tuvaletin gelmeden söyle olur mu? Vs diyin😊
Nhlkbr Benim oğlum da 17 aylık ama bana çok erken geliyor henüz, yaza düşünüyorum ben de inşallah😊 Yorumları okumaya geldim, önerilere bakarım ben de 😄
Esem Benim oğlum 18 aylık şuan sadece tuvaletle tanıştırıyorum bazen tutuyorum yapmıyor bazen çiş diyor kakasını beze yapınca soylüyor felan ama ben cocugum için soylüyorum hazır olmadıgını düşünüyorum
ElifSare-15- Biz de 18 aylıkken tanıstırdım tuvalet ile tam iki yasında kendı kendıne alıstı birtek bezimiz artık yok bitti dedim şükürler olsun alıstı
Poncikpapatyam GUBILIK sabah kalktıgında bezi dolu oluyor ama kimi yerde belli bi saatten snra kesin sıvıyı diyorlar benm bebegm suyu bile cok iciyor yatana kadar. Nasıl vermeden alıstrcam ki orası bana cok sacma geldi.
Poncikpapatyam Asyaglck evet tamda istedigim bu ❣️🌼 peki ilk gğn nasıl basladınz yani ben bugun tuvalet egitimine baslıyorum dediginz anda bezi ckarttınz mı altından ? Ve aksam beslemesi nasıl yaptnz acaba? Gece tuvaletr mi kaldrdnz
Asyaglck Poncikpapatyam bilmiyorum ama ben kızım gece altına işemesin diye su vermekten sıvı vermekten kaçınmadım hiçbir zaman gece uykumdan vazgeçip de tuvalete götürüyorum. Akşam ne kadar sıvı aldıysa zaten saat kaç gibi yapacağını kestiriyorum ona göre uyanıyorum. Gece planladım dedim yarın artık bezi bırakıyoruz. Kızıma da söyledim yarın sabah uyanacaz ve artık bez bağlamayacaz diye beze baybay falan dedik🤣 Sabah uyandık bezi cıkardık normal külot giydirdim bi afalladı başta sonra birlikte tuvalete falan geçtik. Benim kızıma kaka diye öğrettim daha kolay söyleyebiliyor diye. Annecim kakamızı tuvalete yapıyoruz tamammı falan dedim sonra yarım saatte bir kızım kakan gelirse tuvalete gidelim bana söyle tamammı falan dedim o zaten hevesleniyor baktım gelmese bile geldi sanıp beni tuvalete götürdüğü cok oldu ama o da yeni öğrendiği için hak vermek lazım(sinirlenmemek lazım) 😄
Gunes05 Benim oğlum 14 aylık. Çişini yapınca bezini getiriyor değiştirmem için ve bezine vuruyor. Biliyorum çok erken eğitim için ama annem alıştır diyor. Daha doğru dürüst konusamıyor. İşaretle anlatabilir ama daha erken diye düşünüyorum.
Asyaglck Bir de araştırmama göre her dakika sormamak lazımmış. Kakan var mı falan dememek lazımmıs öyle yaparsak artık ileri zamanlarda bizim sormamızı beklerlermiş yani kendileri söylemezmiş( annem zaten soruyor ) diyerekten zaten 4 saate kadar tutuyorlar. Hatta ilk günler kızım öğlen 2 de tuvaletini yapmıstı akşam 8 e kadar yapmamıştı. Başta büyük tuvaletini de altına yapar ama bağırıp çağırıp ona kızacak sey söylersen bu sefer korkar yapmaz. Ben ayy kızım kaka yapmıssın ama keşke tuvalete yapsaydın hadi gel oldu bi kere bunu tuvalete dökelim bybay yapalım falan demiştim onu incitmeden korkutmadan. Gidip tuvalete döküp kaka gittiii diyip sifona falan basıyoruz alkış kıyamet 🤣