Birden değil kademeli kesmelisiniz.
ilaç var ama kullansanız da direkt sütü kesmiyor öyle. memeyi tam boşaltmadan sadece gerginliği alacak şekilde sağım yapacaksınız mesela.
Nane çayından yardım alabilirsiniz. Memeyi tamamen boşaltırsanız süt üretimi devam eder. Sağım aralarını olabildiğince açın. Bir iki gün rahatsızlık verir ama zamanla azalır. Zamana yayarak yapmak en güzeli o yüzden. Birden emzirmeyi keserseniz mastit kaçınılmaz, mastit oldum diye sağım yaparsanız da döngüye girersiniz.