Durum_m Agah bir çocuk gelişimci olarak yazıyorum. Farkettiğiniz ayda çözüm süreci içine girmeniz harika olmuş ne kadar erken tanı o kadar erken sonuç. Güzel yol katetmişsiniz bundan sonrası için özel eğitimci ile devam etmenize şahsım adına gerek görmüyorum çünkü oğlunuz olumlu yanıt vermiş ve şu an dikkat süresinin kısa olması bence sorun teşkil etmiyor bulunduğu ay itibariyle.. Tavsiye olarak da güzel dikkat geliştirme setleri var hem kaliteli zaman geçirmek adına da güzel olacağını düşünüyorum. Şu süreçte özel olarak uyaran eksikliğini ortadan kaldırmak için geçmişte gösterdiğiniz çabaları minimalize edip normal seyirde devam etmenizi öneririm. Tabi yine gelişiminin gerektireceği kazanımları yakından takip ederek. Kaygı verici bir durum başta yaşadığınız ama süreci güzel yönetmişsiniz tebrikler 🎉
Agah Durum_m öncelikle yanıtınız için teşekkür ederim.eğitimcimizin tavsiyesiyle sizinde önerdiğiniz setlerle çalışmaya başladık birde yuka kids in eylem kartlarıyla destekliyoruz.ayrıca ifade kartları var.oyun oynar gibi kartlara bakıyoruz.sıkılınca zorlamıyorum kesinlikle.aslında özel eğitim 5 ay boyunca düşünmedim bunu kendi çabamla aşabileceğime inandım.ama adına bakma büyük ölçüde çözülsede yönergeleri anlama sıkıntısı hala devam etti.defalarca arabanı bana ver yada al kalemi babana ver dediğim halde göstererek babasıyla getir götür diyerek karşısında yaptığımız halde bunu yapmamaya devam ediyor.evet bazı yönergeleri anladığı halde canı istemediği için yapmadığının farkındayım ama bazılarını anlamıyor sizce bu ayda topu ver suyunu götür kalemi getir dediğimde bunu anlamalı ve yapmalı değil mi? Bazı beceriler için kritik dönemler olduğunu okudum pek çok makalede.Bu kritik dönem kaçırıldığında sonra kazanmasının çok daha zor olduğunu birde.bu sebeple özel eğitime başlama kararı aldım.dediğim gibi eğitimin gidişatına göre oğlum üzerindeki etkilerine göre devam edip etmeyeceğini karar vereceğim.
Durum_m Agah tabiki öyle ama yönerge verdiğinizde hiçbir zaman almıyorsa uygulamaya geçmiyorsa destek almanız tabi ki doğru olmuş . Fakat bazı zamanlar topu getir dediğinizde getirip bazı zamanlar yönergeyi alıp yapmak istemiyorsa tahmin edersiniz ki sorun olmaz ama ne yönergeyi alıp ne de harekete geçmiyorsa(hiçbir zaman-çoğunlukla) bu konuda tabiki sıkıntı olabildiğini düşünürdüm ben de.
Ege35 Agah benim arkadaşımın kızında da aynı sorun var canım şuan 4 yaşında özel eğitim desteğiyle devam ediyorlar. Bir doktora danışarak genetik testlerini yaptırmalısın bence. Kesin bir teşhis koyulmadan bu şekilde sadece gelişim geriliği üstüne yoğunlaşmamalısın. Belki de çocuğun hiç bir şeyi yok, kendi yapısından dolayı geç öğreniyor bilemezsin. Bu nedenle genetik testlerinin yapılmasını öneririm.
Agah Ege35 hangi amaçla genetik test yapılmalı yani arkadaşınızın kızına hangi durumdan şüphelenerek genetik test yaptılar?
Agah Ege35 arkadaşınızın kızınada uyaran eksikliği teşhisi mi kondu?sorunları hangi ayda başladı? 4 yaşında ve hala aynı sorunları mı yaşıyor?bize konulan kesin teşhis uyaran eksikliği.yani 5 ay önce öyleydi.şu an hiç bir sorun olmadığı sadece gelişiminin böyle seyrettiği söylendi.ben her ihtimale karşı kendi kararımla özel eğitime başlattım
Agah Ege35 bu arada uyaran eksikliği gelişim geriliği yada otizm ne olursa olsun özel eğitim öneriliyor genelde.benim görüştüğüm uzmanlar psikytris de dahil oğlumun gelişiminin böyle olduğunu bazı çcouklarının birkaç ay geriden gelebileceğini bu farkın zamanla kapandığını söylediler.Özel eğitim önermediler.kreş ve akranlarıyla vakit önerdiler.ben eğitime kendim karar verdim.ne kadar doğru yaptım zaman gösterecek.
Ege35 Agah benim arkadaşımın kızında otizm belirtileri vardı. Onlar ilk olarak acı eşiğindeki dayanıklılığından fark ettiler. Gelişim geriliği de vardı. Sonra genetik testlerini yaptırdılar otizmin bir değişik çeşidi olduğu söylendi. Şuanda bir çok şeyi konuşuyor anlıyor ama sadece ezber yapıyor. tekrar yaptırmadığın zaman unutuyor. Aynı şekilde onda da uyaran eksikliği vardı. Onlar artık sadece özel eğitimle devam ediyorlar.
Agah Ege35 sanırım durumu biraz daha farklı oğlumda ki dil ve konuşma geriliği.buda ıyaran eksikliğine bağlı.diğer giç bir konuda sorun yok.ne doktor nede diğer görüştüğüm uzmanlar otizmle ilgili bir durumdan söz etmedi.biz sadce dil gelişimiyle ilgili gerilik yaşıyoruz.ben sadce bu uyaran eksikliğine mi bağlı yoksa çocuğumun gelişim hızı mı bu bilemiyorum her ihtimale karşı eğitim aldırıyorum oyüzden
Ege35 Agah doğru yapmışsın canım evet bazı çocuklarda yaşanabiliyor bu şekilde. Gözlemle bakalım nasıl olacak inşallah düzelir kendiliğinden 💕🙏🏻
Agah Durum_m aslında çoğu yönergeyi alıyor bazen karmaşık olanları bile.ama getir götür ü yapmıyor bunu bana ver deyince veriyor ama bunu babana ver deyince vermiyor birde adına bildiği halde bakmıyor bazen.ben ciddi bir durum olmadığının farkındayım aslında sadece bir gecikme var.tabi belirlenen standartlara göre.o standartlara göre değerlendirme yapmak ne kadar doğru bilmiyorum ama ben içimin rahat olması açısından eğitim aldırmaya karar verdim.öğrrtmen sadce oynuyor oğlumla yönerge veriyor eğelenerek bir şeyler öğretiyor aslında.bu neden zararlı olsun ki diye düşünüyorum.bakalım zaman ne gösterecek
Melindaninannesi dunyam2020 bütün gün evde oyalamak zor zaten bebisleri anlıyorum. Dikkatli bı sekilde sureyi siz ayarladiginiz sürece o kadar da korkmayın 😊Keşke şu pandemi dönemi geçse de bebislerimizle dışarıda rahat rahat vakit gecirebilsek. 🤗
Agah Bu arada oğlum en az ben seslendiğimde bakıyor yada ben komut verdiğimde yapmıyor.babası anneannesi yada yabancı birine neredeyse her zaman bakıyor dediklerini yapıyor.benim kaygım onada yansıyor galiba.bunu kontrol etmeye çalışacağım artık.aynı durumdaki annelerede tavsiyemdir.bu sürecin sonucunu özellikle buraya yazacağım.fikir belirten herkese teşekkür ederim.bizim için dua edin.sevgiler🌿
Sim-ay Agah inanın atlatılamayacak kadar kötü bir durum değil aslında şükretmemiz lazım bu duruma bile çünkü çok çok kötü durumda olan evlatlar var.sizin ve ailenizin desteği,ilgisi,özverisiyle kuzucuk en kısa sürede toparlayacaktır.dualarım sizinle 🙏
Mario Agah meraba oğlum a da uyaran eksikliği teşhisi.konuldu bugün 15 aylıkken ismine bakmıyordu onun için gtrmustuk Dr 6 ay sonra tekrr gitmemizi oğlumun 4 ay geri den gdigini oğlumla.kakiteli.zamam geçirmem gerektiğini soledi bugün gttk uyaran eksikliif dediler 2 ay sinra tekrr cagirdilsr oğlumuzla.ilglemin kalabalık.ortsm parklar vsvs dendi fakat tavana bakıyordu etrafında dönüyordu son 1 aydir yapmıyordu bugün yapr oldu gene tavana baktı.byby abi dedi gülümsedi kafasına vurdu sanki.biriyle.komsyor gibiydi çok endişelendim naomam lazm sizin clcugunuzda böle.bir sıkıntı varmı veya oldumu daha ince
Cico Agah merhaba size ulaşmak istiyorum bana instagram adresi yada mail adresi bişey yazarmısınız lütfen
Kurt17 Minnakimmmm yavrunuz kaç yaşında son durumu nedir paylaşırsaniz çok sevinirim umarım her şey yolundadır 😊