Merhaba belki büyüyen bebeklerde pek işe yaramaz ama yenidoğanlar için uygulanabilir bir yöntem.O yüzden sizlerle de paylaşmak istedim.Bu yöntemi bana eltim önermişti işe de yaradı.Çocuklarım akşam 9’da uyur,sabah 7:30’da uyanır.İlk günden itibaren bebeklerimi kendi beşiklerinde ve karanlıkta uyuttum.40.günün sonunda artık odasında ve tek başına uyutmaya başladım.Her gün aynı saatte ve özellikle hiç ışık olmadan karanlıkta uyutmaya özen gösterdim.Çocukların gece ve gündüz ayrımını bilmeleri gerekiyor.Karnını doyurur,gazını çıkartıp yatağına koyar, ışığı kapatıp çıkardım.Bir yaşından sonra loş ışıkta 20 dakika kitap okumaya başladım.Süre dolana kadar uyusa bile o kitabı okumaya devam ettim,uyumadıysa da üzerini örtüp,ışığı kapatıp odadan çıktım.Bu rutine alışıyor çocuklar,en azından benimkiler alıştı.Şimdilerde biraz daha büyüdüler,ikisinin yatağının ortasına oturup 20 dakika kitap okuyorum veya eşim okuyor.Arada bir beş dakika torpil geçip kıkırdaşıyoruz ve yine odadan çıkıyoruz.İlk çocuğumda denedim işe yarayınca ikincide de uyguladım.Hatta şuan üçüncü bebeğimde de uyguluyorum.Bence davranışlarda olduğu gibi uyku işinde de çocuklar ne öğretilirse onu yapıyorlar.Çok bilmiş,çok okumuş,öğrenmiş birisi olarak değil anne olarak konuşuyorum.Elbette hasta olduklarında,atak,sendrom ve diş dönemlerinde vs.huyları biraz değişiyor,önemli olan rutini bozmamak.Çocuklar onlara olan zaaflarımızı çok iyi biliyor.O yüzden kural dışına çıkmadan ve sert davranmadan bunun değişmeyecek bir şey olduğunu onlara kabul ettirmek lazım.