Zezemom kızımda 14 aylık.
benim söylediğim kelimeleri tekrar etmeye başladı. Anne baba annane dede faln gibi şeyleri söylüyordu zaten, şimdi simit, peynir , zeytin, mavi, sarı, eşek, kedi , arı falan gibi herşeyi parmağıyla gösteriyor ben söyleyşnce tekrar ediyor ama tabiki kendi diliyle 🥰 cimi, pedir, cedin falan gibi…
sabah altıda uyanır, 6.45 gibi kahvaltı yapar, 7.30 gibi atıltırmalık, 8.30 gibi mama içer 9 da uyur.
11 de uyanır 11.30 gibi yemek yer 12.30 atıştırmalık meyve vs. 13.30 mama 14 te uyur.
15.30 gibi uyanır yine 16 gibi yemek 17-18 arası atıştırmalıklar 19.30 da akşam yemeği yer ve 20.30 a kadar baba saati. 20.30-21 arası uyur. 23-24 gibide mama içmeye kalkar geri yatat ertesi sabah altıda kalkar.
o uyanıkkende mesela sepete oyuncak doldururum hadi boşalt kızım derim boşaltır. Hadi geri topla derin toplar.
Renkli blokları var onları eve dağıtırım. Hadi bana sarıları getir derim tek tek sarıları toplayıp getirir.hadi mavileri getir kırmızıları getir diyerek oyun oynarız. Ayna oyunu oynarız. Tam karşısına geçerim o bi hareket yapınca hrmen aynısını yaparım. İlk zamanlar bunun ne olduğunı anlamamıştı, şimdi ben kolumu kaldırınca oda kolunu kaldırıyor, yere yatınca yatıyo, bacağımı kaldırıyorum oda yapıyor. Oyuna alışmaları biraz zaman alıyo ama tamamen bebek gibi düşünerek oyun bulmak mesele🙈🥰