aslsevdii her çocuk farklıdır canım,benim ikizlerimde 19aylıklar,anne baba meme mama dışında herşeyi elleriyle anlatıp gösteriyorlar,önemli olan farklı sesleri çıkarıp göstermeleri anlatmaları ve siz nesneleri gösterin adlarını söyleyin,zaten 22aylıktan sonra konuşma becerisi daha netleşıyor,şimdilik dertlerini işaret yoluyla anlatıma başvuruyorlar sonrasında farklı sesler sonrasında konuşma geliyor,her sese sizde onun gibi söyleyerek mutlaka tepki verin