Melekbebekkkk Nasıl bi süreç sanırım bizimde süt alerjimiz var sadece süt ürünlerimş yemiyorsunuz yoksa yumurta falanda dahil mi? Arada kaçamak yapıyor musunuz? Süt alerjisi olduğunu nasıl anladınjz?
Boncugumm Melekbebekkkk süt ürünü kabuklu kurıyemişler ve yumurta canım kaçamak asla yok yoksa sonuçlarına katlanırsın 😀 biz de huysuzluk gaz gibi sancı yüzde sivilce gibi kaş da konak gibi döküntüler mukuslu kaka falan hatırladıklarım bunlar bebeğim 6 aylık
mervekop01 Melekbebekkkk bizimde süt alerjimiz var. Bebeğim 4.5 aylık ve 3.5 aydır süt, süt ürünleri, yumurta tüketmiyorum. Bu ürünlerin içine girdiği hiçbir şeyi tüketmemem lazım. Paketli gıdaların içeriğine bakmalısın. Kullandığın ilaçların prospektüsünü iyi incelemelisin. Ben doğumdan sonra kan ilacı kullanıyordum. İçeriğinde laktoz(süt şekeri) olduğu için bıraktım.
mervekop01 Melekbebekkkk Bizim fışkırır tarzda emdikten hemen sonra kusmalarımız vardı. Yoğun gaz şikayetimiz. Kakada mukus/kan. Nokta kadar bile olsa etkiliyor. Süt ve süt ürünlerini tüketmeyi bırakınca kusma falan kalmadı. Ben doktora gittiğim de 3 haftadır tüketmiyordum süt ve ürünlerini.
eslemsiii Melekbebekkkk Çok huzursuzdu kızım uykusu olmazdı bizim önce mukuslu sonra kanlı kaka olarak çıktı ortaya. Hemen hemen 5 aydır diyetteyim asla kaçamak yapmıyorum ne kadar sıkı diyet yaparsan o kadar çabuk iyileşme görürsün. Paketli gıda tüketmiyorum süt ve süt ürünleri et tavuk balık yumurta tüketmiyorum. Sen ne zaman kaçamak yapsan bebeğin ağrı sancı çekecek unutma ben bunu bildiğim için vicdan yaparım diye asla kaçamak yapmadım.
Nimm Boncugumm hala devam ediomu peki bzde aynı durumdayız 3 aylık şuan kızımm yada n zmn bşladı ek gıda ne yediriosunuz
Melekbebekkkk Ya yüzde sivilce var 20 gündür doktor krem berdş naptıysam geçmedi aşırı gazı var ve sürekli süreklş kusuyor iki gündür ishal hırıltılı nefes alma çok üzüldüm. Pazartesi doktora gidicem 34 günlüğüx bu arada. Kötü bişey mi bu süt alerjisi ne zaman geçer
Cherry5 Gözlemlemek gerekir. Sadece süt ve süt ürünleri olabileceği gibi başka bir çok şeye ve bunların çapraz alerjenlerine de olabilir.
Melekbebekkkk Cherry5 nasıl yani? Psikolojik olarak çöktüm resmen. Yemek yemeyi cok severim nasıl dayanıcam bunlark yemeden bilmiyorum
Cherry5 Melekbebekkkk Bir söz vardır alerji parmak izi gibidir diye. Her bebeğin alerjisi birbirinden farklıdır. Seninkinin sütedir öbürününki süt ve yumurtadır başkasınınki süt yumurta buğdaydır. Sen diyete başlayıp bağırsak ve cilt tepkilerini gözlemleyeceksin. Örneğin süt ürünleri dana eti paketli tüm gıdaları kestin ( paketli gıdaların çoğu süt ürünü içerir) semptomlarda düzelme olmadı diyetine şüphelendiğin başka şeyleri eklersin. Ben de yemek yemeyi çok severim yaşamadan önce bunları bunları yapacaksın deseler asla inanmazdım. 3 ay sadece fırında patates kabak havuç ve pilav yedim. Çocuğu için her şeye katlanıyor insan.
Melekbebekkkk mervekop01 bende artık tüketmicem ama neler yiyorsunuz peki tatlıya falan o kadar düşkünüm ki hayatim da hiç diyet bile yapmadım. Ayram ve yumurtal da günlük yerim şimdş kara lara düşünüyorum nasıl olacak diye
mervekop01 Melekbebekkkk bende süt ve süt ürünlerini çok tüketirdim. Yani ben bi tek kadayıf tüketebiliyorum. Pek tatlıyla aram olmadığı için sıkıntı etmemiştim. Kahvaltı da bal reçel o şekilde idare ediyorum 3.5 aydır. Bebeğine mama veriyorsan onu da kullanmaman gerekir. İnek sütü proteini içermeyen mamalar var. Doktora giderseniz o önerir zaten. Uzun bi süreç olduğu için bizi biraz zorluyor tabiki. En büyük sıkıntı kalsiyum eksikliği. Benim kemiklerim ağrıyor artık. Takviye alsam da yeterli gelmiyor.
Melekbebekkkk Cherry5 kaç ayda düzeldi? Bebekde iyileşöe hemen oluyor mu? Yoksa aylarca bu durum devam mı ediyor? Nasıl anladınız düzeldiğini? Evet bende gerekirse sadece patates ekmek yerim artıl bebeğim iyisleşsinde ufaxıl zaten çok uzuluyorum
Melekbebekkkk Deletedmom025 peki bunları yemeği bırakınca bebekdeki huzursuzluklar düzeliyor mu? Kaçamak yapmamam lazım evet bugün aşırj aşırı kustu ne yese kustu ishali var yüzğ çok kötü onu böyle görmeye de asla dayanamiyorum
Cherry5 Melekbebekkkk 4.5 ay çok katı diyetten sonra diyet açmaya başladık 2 haftadır. Dana eti kuzu eti tavuk eti yumurta sarısı ve gluteni diyetime ekleyebildim şükür. Kesinlikle kaçak yapmamak gerekiyor. Süt ürünlerini kestikten sonra 2 haftaya huzursuzluk ıkınma ve gaz bitti büyük ölçüde ama kakadaki kan yaklaşık 3.5 ayda toparlamaya başladı. Diyet açma sürecinde arada çok minik noktalar oldu ama doktorumuz devam ettirdi ve alıştı bağırsakları. Mutlaka probiyotik kullanın. Bizim probiyotikten sonra kaka sayımız toparladı. Bu yolda güvenebileceğiniz bir çocuk alerji uzmanıyla ilerlemenizi öneririm.
Durucuum Melekbebekkkk geçmiş olsun arkadaşım. 2,5 aydır süt, 1 aydır yumurta diyetindeyim. Mukuslu kaka, eser miktarda kan ve ciltte döküntü şeklinde tepki verdi. Çok alternatifimiz yok meyve ve sebze yemekleriyle geçiyor şuan süreç ve tabi ki tatlılardan mahrum kalıyorsun. Hayat bizi istemeden vegan yaptı 😣 bebişlerimiz sağlıklı olsunda 😋
CananZeynep Süt, yumurta, buğday, kabuklu deniz ürünleri, kabuklu kuruyemiş, egzotik meyve, susam, çikolata. Aylardır bunları tüketmiyorum. Zor mu, evet. Pirinç ve patates en çok tükettiğim besinler oldu ki pilav sevmeyen biriydim. İnsan evladı için katlanıyor
Durucuum Cherry5 geçmiş olsun çok ne gibi noktalar oldu mesela kakası hafif mukuslu mu oldu acaba nasıl açtınız diyeti. Benim de 3 aylık diyetti bitmesine az kaldı geçenlerde 2 çay kaşığı yoğurt tattırdım yüzünde döküntü olmadı ama kaka hafif mukuslandı
Cherry5 Cherry5 tüm süt ürünleri,dana, tavuk, kuzu, balık, yumurta, buğday arpa yulaf çavdar, soya, tüm kuruyemişler, domates salça dahil, kapya biber, kırmızı meyveler, patlıcan, taze fasülye, bezelye, kakao ve susam tüketmedim bu arada.
Melekbebekkkk Cherry5 diyeti diyestisyen eşliğinde mi yapıyorsunuz? Kakada kan yok ama ıkınmada var evet herşey süt alerjisi olduğunu gösteriyor. Bunun için tahlil yapıyorlar değil mi?
Cherry5 Durucuum Diyet direk yoğurt verilerek açılmaz. İlk önce emziriyorsanız kendinizde açmanız gerekir ve fırınlanmış ürünlerle başlamalısınız. İğne ucu kadar kan gördüm diyet açma sürecinde sadece. Mukus hala devam ediyor ama mukusa takılmıyoruz ek gıdayla birlikte bir süre sonra mukus toparlanıyormuş ben henüz ek gıdaya başlamadım.
Melekbebekkkk Cherry5 ya bunları doktor mh belirliyor siz oi? Ne yediniz nasıl gücünüz kuvvetiniz oldj? Ay hamileliğim o kadar zor geçti aylarca kustum yataktan bile kalkamadım sudan bile tiksindim. Son ay alerji oldum bütün vücudum kabardı kalktı kaşıntı dökümtü dayanılmıcak haldeydim vücuduma bakılmıyordu bile. Dogumum o kadar sor oldu ki bi gün sancı çektim sancılara ikimizde dayanamayıp acil sezeryan oldum. Ameliyatım çok zor geçti aşırı kusma oldu doktor bagırsaklarımı toplayamadı. Sezeryan sonra sı toparlanmam da çok zor oldu hala toparlandım diyemem. Şimdi bu çıktı psikolojik olarak çöktüm artık. Saatlerdir ağlıyorum. Zehir oldu hayatım resmen tam buda geçti bitti derken başka bişey çıkıyor
Cherry5 Melekbebekkkk Hayır diyeti çocuk alerji uzmanı gözetiminde yapıyorum. Deri ve kan testleri yapılabilir ama henüz küçük oldukları için doğru sonuç vermeyebiliyor. Pozitif çıkarsa zaten vardır ama Kan ya da deri testinde negatif çıkması olmadığı anlamına gelmiyor. Negatif çıktığı halde tepkiler devam ediyorsa yine de diyet yapmalısınız. İlk etapta gaitada gizli kan bakılır pozitifse alerjidir.