minikailemmm Kızlar smdi kendini tatmin etcen vs demeyin bebeğim kilolu mu zayıf mı normal mi inanın bilmiyorum şimdi şöyle anlatıyım aslında kilo takıntılı degilim ama hemsire hiç bişey demiyor anlatmıyor sinir oluyorum gelişimi nasıl benim merak ettigim konu o smdi bebeğim 2900 dogdu ilk ay 4 bucuk 2 ay 5 bucuk 3 ay 5300 4 ay 6800 5 aylıgız suan bilmiyorum 2 gün sonra gidip ögrencem ve ona göre sorcam diretcem artık hemsire ye virüs var diyo boyunu bile ölçmüyor kafa cevresini ölçmüyor dogdu dogalı bunları bilmiyorum sadece kilo bakıyo onada benim dememle hemen koyup alıyor odadan cıkıyo kacar gibi aşı yaparken bile beni uzakta tutuyo salak mı ne artık 1 oldu 2 oldu şikayet etcem az kaldı smdi benim bebegim normal kiloda mı mama yiyor ek gıda bide lütfen biri bana akıl versin mama yerkende mi 500 gr alsa yeter aylık bu kadın bana hiç bişey demiyor 😒😒😒
Woody minikailemmm kızım 2700 dogdu. 5 aylıkken 6300dü. Boyu 46 cmdi dogdugunda, 5 aylık 62 cm. Persentil tablosu daha iyi bir sonuç verir ama.. Karşılaştırmak çok dogru olmaz. Gelişim farklı çünkü Doktora gitmiyor musunuz aylık kontrole?
Giraysmom20 minikailemmm bu süreçte boy ve baş ölçümünün takip edilmesi çok önemlilerden atlamayın allah göstermesin herhangi bir sorun varsa erken teşhis çok büyük bir nimettir muhakkak devlette yada özelde bir çocuk doktoruna aylık olarak gidin ayrıca da sağlık bakanlığını arayarak ebenizi şikayet edin bizde gidiyoruz ancak ebemiz o kadar ilgili ki herşeyini ölçüyor bakıyor oğlumla oynaşıyor bile sizinki sıkıntılı bir tip belli ki benim oğlumda boyu 52cm kilosu 3500 doğdu ay sonunda 5300’dü en son 5 aylıkken gittik boyu 69 cm kilosu 8900’dü 6 ay kontrolüne yeni gidicez her çocuk ayrıdır ama kilo olarak gayet normal gözüküyor kuzunuz
Zeynepikram minikailemmm canım nerde yaşıyorsun sen hangi şehir bu? Şikayet etsen çok iyi olur bence bebeği beş çevresi ölçülmek zorunda başındaki açıklık ölçülmek zorunda kafadan giriyorlar demek ki sisteme bu çok yanlış Allah korusun bebeğinde bir sorun olursa baş çevresinden ve bıngıldaktan anlaşılıyor bunu yapmak zorundalar bir dahaki gidişinde sizi şikayet edicem böyle olmuyor falan de gözlerini korkut anlamadılar şikayet et sen haklı çıkarsın 🤷♀️
Melikeaknnn minikailemmm her ay cocuk doktorumuza gideriz duzenli olarak bir yasina kadar her ay cagiriyolar zaten siz neden hemsireye gidiyorsunuz onu anlamadim bizkm dokotturmuz aisisini yapar kilosunu boyunu bas cevresni olcer kulagina gozune gogsune bakar her ay rutindir sikayetin varmi diye sorar varsa soylerim vs hemsire doktor kadar detayli ayrintli zaten bilemezki
Yasirefeninannesi Woody bizimde suan oyle boy 62 cm kilo 6400 dr boyu icin size ne dedi normalmi dedi saglik ocagi normal diyo boy kilo icin
Sutbitkisi Bebeğiniz gayet normal Aralıklarda. Olumsuz yorum alacağını düşünen annelerimiz Persentilden de bakabilirmerak ettiğinde 🌼
Woody minikailemmm internetten bakabilirsiniz. Çocuk doktoruna gitmeyi ihmal etmeyin.. Boyunu bile ölçmüyorlar diyorsunuz. Bir şeyi ihmal etmiş olurlar Allah korusun pişman olursunuz.
minikailemmm Woody bana hiç gidilcek gidilmicek denmedi hatta Bi kere gittik bu tür seyler için hastaneye gelmeyin dediler virüten dolayıymış esimde kızmıstı kilo almamış bu ay bu sağlık sorunu degil mi siz ne sacmalıyosunuz demişti doktor bile öyle bakmıştı yani 🤔
Hbbadgzl O hemşireye söyleyin çocuğun aylık ölçümlerini ölçmeyipde sağlık bakanlıgı sistemine ne bilgi giriyormuş. Kafalarına göre iş yapıyolar ben özel klinikte aylık kontrol ve aşılarını yaptırıyorum ama yinede aile hekimliği arayıp çocugun kilo boy kafa ölçümlerini alıyor mecbur bunu yazmaya.ayrıca korkmayın kilosu gayet iyi olması gerektiği gibi
minikailemmm Hbbadgzl tesekkur ederim canım inanın ne yazıyo ne ciziyo biliyorum odadan cıkısı bile kaçar gibi sadece beni alıyor bende kendiyle uzuk mesafede durmalıymısım diye odadın kapısında durduruyor beni
Hbbadgzl minikailemmm doğru olan o değil bebeğin bütün ölçülerini sisteme her ay girmesi gerekiyo bunu dile getirin
minikailemmm Giraysmom20 bana 5 aylıkken gel bile demedi ben gidicem cnm 6 ayda aşısı var o zaman gel dedi hatta
Gocebe88 minikailemmm 5 aylıkken bende gitmedim ama o ölçümleri mutlaka yapması lazım. Yaşadığınız yerde iyi bir çoçuk doktorunu araştırıp gidebilirsiniz içiniz rahat eder en azından. Bide 6 aylık kilosu doğum kilosunun iki katı olmalı demişti doktorum belki bu size fikir verir.
Giraysmom20 minikailemmm bizimki ayı dolmasına üç beş gün kala arayıp randevuyu hatırlatıyor bize hep, dediğim gibi siz hastanede bir doktor gidin takiplerinizi hastane yapsın
minikailemmm Hbbadgzl dogru oldmadıgını biliyorum bu neden böyle yapıyorsa dengesiz işte gerci bizim sağlık ocağında kim var dengesiz doktora muayene gitsek kapının girişinde sandalye var muayane için ordan konusuyoruz nasıl muayeneyse artık 🤔
minikailemmm Gocebe88 şimdi bizimki 2 katına ulaşmıştı canm pazartesi gitcem 5 ay 20 günlük olucak 7 bucuk cıksa 2 katı mı oluyor hesaplayamadım
Zeynepikram Giraysmom20 hayır sağlık ocağı o takibş yapmak zorunda onların işi bu bunun için para alıyorlar arkadaşın şikayet etmesi lazım bence
minikailemmm Giraysmom20 ne iyiymiş yaa hatırlatma vs hiç bişey yok gitmesem gelmedin diye arama bile yok yani
minikailemmm Zeynepikram tamam cnm Ankaradayım gerekirse şikayet etcem zaten pazartesi gitcem bakalım düzgün yapmazsa işini günah benden cıkcak artık
Giraysmom20 Zeynepikram ben zaten şikayet edin diye ilk yazımda yazdım ancak takip etmiyorlar belliki o yğzden takipli bir doktora gitmesi bu süreçte bu durum düzeltme kadar şart
minikailemmm Melikeaknnn ben hemsire ye gitmiyorum cnm tüm aşı kontrolleri o yapıyo doktor ilgilenmiyor yıllardır aynı yani yengeminde cocugu var 8 yıl öncede aynıydı o kadın yapıyordu diyo oda oraya gidiyordu o zamanlar hala aynı smdi ben gidiyorum