Annelerin acı yemesi ve acı yiyecekler tüketilmesi hem sağlık bakanlığı hem de uzman doktorlar tarafından önerilmemektedir. Sağlık Bakanlığı’nın dağıttığı bildirilere göre acı ve baharatlı yiyeceklerin bebekte birtakım sorunlara yol açabildiği görülmüştür. Bu sorunlardan bazıları bebeğin sütün tadını sevmemesi, doğal olarak emmeyi reddetmesi olarak görülmüştür. Fakat bebek emmeyi reddetmediği ve içmesi durumunda bebekte gaz, ağlama nöbetleri, sindirim sistemi sorunları, dışkılama problemleri, bebekte acıdan kaynaklı acı görülebilmektedir.
Görüldüğü üzere halen emziren anneler acı ve acıya benzer hiçbir yiyecek tüketmemelidir. Çocuklarını yukarıdaki tehlikelerden korumak isteyen annelere sağlık bakanlığı tarafından gerekli uyarı resmi olarak yapılmıştır. Emzirme ile ilgili dağıtılan bildiride ayrıca, soğan, baharat, baklagiller, karnabahar ve hazır alınan meyve sularının tüketilmemesi gerektiği önerilmiştir.