Kiraz ben de karıstırmıyorum ama kesilmiyo tarif veriyim sana
ketıla su koy tencrene göre ben ketılın agzına kadar su doldurup kaynatırım
ayrı bir kapta pirinç yumurta yoğurt( kendi istedigin kadar ben göz kararı koyuyorum ama yoğurdu cok olsun) tuz un ( unu da göz kararı koyuyorum ama unu da biraz fazla koy sırrı unda kestirmemek için)
bunları karıstır ocağa al ketılı bosalt suyu
sonra ocak acıkken biraz karıstır ocak yüksek ateste olsun..kaynayana kadar karıştır yavas yavas…kaynayınca altını iyice kıs en düşükte…ben böyle bırakıyorum biraz sa öyle pişiyo sonra nanesini yakıyorum tencereye döküyorum bukadar…
bikaçkez un koymadım kesildi canım bence sırrı unda ve kaynayana kadar karıstırmakta…kıvam veriyor
not: pirinç yerine bazen yarma haşlayıp nohut haslayıp koyarım pirinç koyarsam pirinci haşlamam, direk koyarım