Merryyy merhaba güzel anne. Benim kızım 6.5 aylık yaklaşık 1 ay kadar önce ek gıdaya başladık ve birçok sebeple buharlı pişiricinin gerekli olmadığını düşünen annelerdenim.
Birincisi buharda pişirme işlemini evdeki tel süzgeç yardımı ile kendin yapabilirsin ya da buharda pişirme sepeti kullanabilirsin.
İkincisi, buharlı pişirici uzun süre kullanman gereken bir ev aleti değil. 6-7 aylıkken tadımlar yapılıyor ve temel sebze meyveleri tüketiyor bebekler. Sonraki aylarda porsiyonları artırıyorsun ve 1 yaşından itibaren sofrada bizim tükettiğimiz sağlıklı yemeklerden bebeklerimiz de yemeye başlıyor, yani toplasan 6 ay kullanacaksın. Ve bence oldukça pahalı ürünler buharda pişirici ler. (uygun fiyatlı olanları da var, kiwi marka)
Üçüncüsü, tüm bebek beslenme uzmanları ve doktorlar bebeklerin pütürlü gıdaya alışması için ilk günlerden çatalla ezerek verme yönetimini öneriyorlar. Blender önerilmiyor. Ben tel süzgeç ile buharda pişirip, çatalla ezerek veriyorum. Minik parçalar ağzına geldiği zaman ilk zamanlar tükürüyordu ama şimdi yemeye başladı yavaş yavaş. Yıllarca pütürlü gıdaya alışamayan bebekler olduğunu söylüyor anneler. Sürekli tamamen öğütüp vermek zorunda kalıyorlarmış.
Ben bu sebeplerle satın almadım. 😊