Kendi yaptığım tarifimi sizlerle paylaşıyorum😋
1- Kemiğim kendi kurbanlığımızdandı iyice sıyırdım temizledim, büyük olduğu için tek parça koydum, kasaptan alıyorsanız 4-5 parça alın 😊. Kemiğimi temizledikten sonra 2-3 saat kadar suda bekletip sonra tencereye aldım. Üzerine beş litre kadar su ekledim. Ocağın en küçük gözüne en kısık ateşe koydum kapağını kapatıp kaynamaya bıraktım. 1.5 saat sonra Tencereden tıkırtı sesi duyunca açtım , üstünde birken köpüğü topladıktan sonra tencerenin İçine 15 dal defne yaprağı, yarım yemek kaşığı zerdeçal, 10 adet tane karabiber, 1 tatlı kaşığı toz karabiber, 2 adet orta boy soğan, 7 dal kereviz sapı, kendi topladığım fesleğenden 1 tutam ve yarım çay bardağı sirke koyup tekrar kapağını kapattım. Bu sizin gördüğünüz yaklaşık 2. Saatteki hali.
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

2- bu resimdeki 3 saatlik hali. Hep en kısık ateşte ve yavaş yavaş kaynıyor.
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

3- yukarıdaki resimdeki 8 saatlik hali, suyu azalmaya devam ediyor…
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

4- ve en son aşama 13. Saati bekledim ve söndürdüm. Son hali de budur. :) şimdi diğer aşamaya geçiyoruz
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

5-iliği tencereden çıkarttım, bir leğenin üzerinden kenarından iki kez vurunca içindeki tüm ilikler lap diye döküldü,bakın 👇🏻

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

6-Bir diğer kabada tenceredeki suyu süzgeç yardımı ile süzdüm
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

7- sonra ilik ile suyunu karıştırıp Üzerine kapağı kapatıp dolabın normal rafına koyup bir gece beklettim
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

8-kemik suyumun yağı sarı şekilde üste çıkmış, diğer bıngıl taraf altta kalmış bende bıçak yardımı ile yağı kırıp , bıngıl taraf ile karıştırıp (bardağım olmadığı için) buzdolabı poşetine bir kepçe koyup düğümleyip üzerine bir kepçe daha koydum. Normalde doldurma aşamasınıda çekecektim ama kızımın uyanmasına çok az kalmıştı mama hazırlamam gerekiyordu. O yüzden o aşamayı çekemedim sadece paketlenmiş aşamasını çektim. Bu şekilde paylaştırdım ve 9 kepçeden biraz fazla ilikli kemik suyu çıktı.
✨Dilerseniz siz daha az bölüştürebilirsiniz. Benim kepçem 80-90ml arası alıyor. Yani 5 litre su koydum elimde kalan ortalama 800 ml falan kemik suyuydu. Siz kemikleri daha fazla alır koyarsanız biraz daha fazla su ekler, daha fazla kemik suyu elde edebilirsiniz, benim kemiğim kendi kurbanımızındı, eşimde kurbanda ancak bu kadar kırmış evdede daha fazla ufaltma şansım olmadığı için Büyük tek parça attım.
✨çıkanıda yemeklere çorbalara bir parça şeklinde atacağım.
✨bebeğiniz daha ufak ve daha az yemek yiyorsa sadece Yağsız olan bıngıl tarafı ayırıp buz küplerinde dondurabilir ve daha sonra paketleyebilirsiniz.
✨üzerindeki yağ ufak bebeklere ağır gelebilir ben kızıma dahi 1 yaştan sonra yağsını kullanmaya başladım
✨maksimum haftada bir kullanıyorum ağır gelmesin diye
🌟🌟🌟 Sormak istediğiniz başka birşey varsa cevaplayabilirim:) 🌟🌟🌟