Cansu_ertem bende bu konuda böyle düşünmüştüm sonra internette bir araştırma yaptım size de alıntı olarak buraya yazıyorum düşündüğümğz gibi değilmiş.
“Memelerinizden artık eski kadar süt sızmamasından dolayı süt üretiminiz yetersiz değil. Bazı annelerin memeleri diğerlerinden daha az süt sızıntısı yapar. Çoğu anne, memelere basınç yapmaktan sorumlu minicik sphincter kaslarının zamanla uyum sağlaması ile süt sızıntısının azaldığını fark etmektedir.
Memeleriniz eskisinden daha yumuşak olduğu için süt üretiminiz yetersiz değil. Emzirmeye başladığımız ilk günlerde hissettiğimiz fazla doluluk damarsal genişleme (kan ve lenf) kaynaklıdır ve bedenimizin emzirme aralarında fazladan oluşan sütü verimsiz bir şekilde depolamasıyla ilgilidir. Zaman geçtikçe memeler depolama konusunda akıllanırlar. (Unutmayın ki bebek emdiği sırada da süt anlık olarak üretilmektedir.) Diğer yandan meme dokusunun büyüme hızı yavaşladığında daha az kan ve lenf sıvısına ihtiyaç olmaktadır. Başlangıçta, çoğu zaman hangi memenin sırasının geldiği bellidir. Bu his zamanla kaybolur. Pek çok anne de bu durumu yanlış bir şekilde süt üretimlerinde bir düşüş olarak yorumlarlar. Pek çoğumuz emzirme deneyimimiz boyunca memelerimizi ağır ve dolu hissetmeyebiliriz. “Memelerimin dolmasını bekleyeceğim!” gibi bir şeyi aklınızdan geçirmeyin sakın! Hayır. Sütün olağanüstü salgılanma sürecinin işleyişinin nasıl yanlış anlaşıldığının göstergesidir bu. Memeler daha boşken süt üretimi artmaktadır. Daha boş, daha yumuşak olan memeler, şişmiş ve dolu olan memelerden, 24 saatlik zaman diliminde toplamda daha çok süt üretebilirler.”