Psklganne o zaman söyle söyleyeyim burada daha çok Kilosu olanları görüp zayıf mı diye düşünmeyin, daha az kilosu olanları görüp obez mi olacak diye panik yapmayın. İlk bebek, tecrübesizlik olunca insan hep bir panik halinde oluyor😋ortalama olan bebeğiniz 6 aylık olduğunda doğum kilosunun 2 katına yaşında ise 3 katına çıkacak olması.
İlk 3 ay 1000-1500 gram arası alması normalken bu aydan sonra 200-700 gram alması yeterli oluyor. Özellikle yenidoğan döneminden çıkıp bir anda hareketlendiği için 4. Ay kontrolünde az kilo aldığını görürseniz hiç üzülmeyin, kafanıza takıp dertlenmeyin. İnsan önce bir şok olup az aldı sanıyor ama söyle düşünün 3000 gram doğam bir bebek her ay yenidoğan dönemi gibi 1000-1500 alsa yaşında minimum 15 kg olur. 15 kg 2,5-3 yaş bebek kilosu.
doktorumun beklentisi bebeğimin yaşında 9-10 kg arası olması.