Bizim kefir ata yadigarı gibi bişey oldu :) annem yıllardır yapıyordu evde bende evlendikten sonra ondan birazcık alıp mayalanmaya başladı…aynı yoğurt mayalar gibi sütü kaynatip ilitip mayayı atıyorsunuz üstünü bir örtüyle sariyorsunuz karanlık yerde olması gerekiyor..yaklaşık 8-10saatte tam mayalaniyor..benimki taş gibi tutuyor yoğurt kıvamında..tadına öyle alstikki evde artık yoğurt yapmıyoruz.. :)