Ek besinlere geçiş dönemi 6. aydan sonra başlar.Bazı bebekler 6. ayında hemen ek besinlere adapte olabilirken bazı bebekler, henüz buna hazır olmayabilir.Bebeğiniz anne sütüne ek olarak, ek besinleri almaya hazır olduğunu hareketleriyle belli edebilir.Bu dönemde onu iyi dinleyin ve verdiği ipuçlarına dikkat edin.Dik oturması, masadaki yiyeceklere uzanması,sizin yediklerinize bakıp merak etmesi,hatta ağzını şapırdatıp yer gibi yapması,ek besin almaya hazır olduğunun göstergesidir
.
Ek Gıda Döneminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
📍Ekgıdaya tek çeşit ile başlayıp,Bebeğine yeni bir besin sunarken 3 gün aralıklarla denemelisin
📍Her yeni ek besini bebeğine 1.
gün 1 çay kaşığı,2.gün 1 tatlı kaşığı,3.
gün 1 yemek kaşığı olarak vermelisin
📍Ek gıdada 3 gün kuralına uyman çok önemli.Bu süreçte döküntü,kaşıntı,ishal gibi alerjik bir durum ortaya çıkarsada neden olan besini kesip doktoruna danışmalısın
📍Önce püre gibi gıda ile başlayıp,daha sonra çiğneme refleksini geliştirmek adına daha katı kıvamlı gıdalara geçiş yapabilirsin.Sürekli püre ve sıvı gıda vermek,bebeğinin çiğneme refleksine engel olabilir
📍Bebeğin ekgıdayı ısrarla dışarıya doğru itiyorsa ve yutmuyorsa henüz hazır değildir.Ekgıda desteğini 10 gün sonra tekrar deneyebilirsin.Bebekler ek gıdalara 7.aya kadar alışamayabilirler.Panik yapmamalısın,bu çok normal