Malesef biz anneler ek gıdaya geçiş sürecinde bebeğimizin öğürmesinden korkup acaba boğazına mı takılıyor korkusu ile blender kullanmaya yöneliyoruz.İşte bu da bebeğimizin pütürsüz yiyememesine sebep oluyor.
.
.👉🏻Öncelikle şunu söylemeliyim ki blender asla kullanmayın.Ya cam rende ya da besinleri çatalla ezin.
👉🏻Yemekleri bulamaç halinde değil tek tek vermelisiniz ki hem damak tadı oluşsun.Hem de çiğneme ve yutmaya alışsın.
👉🏻Bebeğinize yedireceğiniz yemekler iyi pişmiş olmalı.
👉🏻Bir de bebeğinizin dişi olmasa bile yeterli yumuşaklıktaki yiyecekleri damaklarıyla ezebilir merak etmeyin.
.
Peki çocuğunuz hala pütürlü yiyemiyor ise ne yapmanız gerekli?
🔶1.kural ve en önemlisi bence annelerin sizlerin cesaretli olması 💪 Boğazına kaçacak korkusunu atın üzerinizden eğer siz korkarsanız bebeğinizde bir terslik olduğunu anlayıp korkabilir.
🔶Sabırlı ve istikrarlı olmanız gerekli.
🔶Blender yapmaya devam ediyorsanız biran önce bırakmalısınız.
🔶Öncelikli olarak çorbalarla başlamalısınız.Çorbaların içine kıyma,tavuk parcaları,nohut,fasulye, şehriye,pirinç ve bulgur ekleyip yumuşatarak çiğnemesini sağlayabilirsiniz.
🔶Vereceğiniz besinleri öncelikle parmaklarınızla yada çatalla ezerek vermelisiniz.Daha sonra yavaş yavaş minik lokmalar halinde vermeye başlayabilirsiniz.
🔶Yemekleri yedirirken yanında ayran/ yoğurt/kefir tüketebilir bu sayede yemekleri yumuşatarak yutmasında yardımcı olabilirsiniz.
.
⚠️Pütürlü gıdaya geçiş bir süreçtir birdenbire olmaz bunu unutmayın.Sabırlı olmalısınız ❗️