📌Öncelikle Çocuğun büyüyüp gelişmesi için gerekli olan tek şeyin yiyecekler olmadığını hatırlayın.Çocuk sevgiyle, şefkatle, ilgiyle de beslenir
📌Aç olan çocuk eninde sonunda yemek ister,onun kendinin aç olduğunu fark etmesine izin verin. “şunu yer misin, bundan ister misin,belki bunu seversin”gibi sorulardan uzak durun
📌Çocuğunuzu yemeğini masada oturup yemesi için teşvik edin.Yemek masasını sıkıntılı değil de aile üyelerinin günlerini nasıl geçirdiklerini anlattıkları,sohbet ettikleri bu arada da hep beraber yemek yedikleri bir yer olmasına çalışın
📌Sadece öğününde yemek teklif edin, yemek aralarında atıştırmalarına izin vermeyin,zaten küçük olan mideleri çabuk doyuran bu abur- cuburlarla dolacak, açlık hissi ortadan kalkacaktır
📌Yemek sırasında ne kadar sinirlenirseniz sinirlenin belli etmemeye çalışın.Dolu tabağı gayet sakin bir şekilde çocuğunuzun önünden alın ve gülümseyerek sohbetinize veya yapacağınız şeye devam edin
📌Yemeğini yemediği için çocuğunuzu cezalandırmayın veya yediği için ödüllendirmeyin
📌Yemeğini yemesi için ısrarcı olmayın, sözler vermeyin,masal veya hikayelerle dikkatini dağıtıp ağzına yemeği tıkmayın
📌Yemeklerin hepsini birbirine karıştırıp hızla yedirmeye çalışmayın.Bırakın sırasına kendi karar versin.Kendilerine ait bir yemek zevklerinin gelişmesine olanak tanıyın
📌Hiçbir şey yemiyor bari bunu seviyor yesin diyerek,besleyici değeri olmayan, ancak çabuk doyuran gıdaları çocuğunuza yedirmeyin
📌Çocuğunuzun yemeyle ilgili sorununu onun duyabileceği yerlerde başka kişilerle paylaşmayın,çocuğunuz bu olaydan etkilenir.Hem kendinin bile tam anlamıyla farkında olmadan yaptığı ilgi çekebilme işini yemeyerek başardığını algılar.Zaman zaman da size kızdığında sizi cezalandırmak için yemeği kullanılır hale gelir
.
Unutmayın ki; iyi anne- baba olmak çocuğunuzu iyi gıdalarla beslemekten geçmiyor.Çocuğunuzla aranıza hiçbir şeyin- yiyeceklerin bile- girmesine izin vermeyin,açığı sonradan kapatılamayan tek şey sevgidir- güvendir