Yağız Efe nasıl bu kadar iştahlı diye bana sürekli sorular soruluyor
Öncelikle bizimde dönem dönem iştahsızlık sorunu yaşadığımız zamanlar oluyor
.
Özellikle dışarıda yemek yeme konusunda çok sıkıntı yaşıyoruz. Büyüdüğü için artık etrafı daha fazla görüp keşfetmek istiyor ve de bu yüzden yemek yemek istemiyor. Yemediği zamanda ısrar etmiyorum.
.
Bu arada Canım Annelerim.
İştahla yiyor diye her yemeği yiyor anlamınada gelmesin lütfen 🙏🏻 Her birey gibi benim oğlumda yemek seçiyor. Bu da gayet doğal hakkı , onun da bir damak zevki var sonuçta biz yetişkinler bile yemek seçiyorken , onların da yemek seçmesi gayet normal. Yemek seçen bebekler için örneğin sebze yemiyor mu ?
Sebze tostları , sebze çorbaları , sebze köfteleri vs. Yapabilirsiniz , sevmediği sebzeleri gizleyerek.
.
En önemlisi benim oğlum yemek yerken keyif alıyor, yemek saatlerimiz keyifli geçiyor. Bunun nedeni de çünkü kesinlikle kısıtlamadığım için. İncelemesine , koklamasına, dökmesine , atmasına herşeyine izin verdiğim için. 🙏🏻
📍Önemli olan bebeğiniz neden iştahsız ?
İlk olarak bunun cevabını bulmalıyız .
📍Bebeğiniz hasta mı , diş mi çıkarıyor , ek gıdaya yeni mi başladı , pütürlü gıda reddi mi yaşıyor yada psikolojik sorun mu yaşıyor bu soruları sorarak cevabını bulmalıyız
📍Daha sonra iştahsızlığa neden olan sorunu bulduktan sonra , iştahsızlığı önlemek için neler yapabiliriz ?
📍Hep birlikte buna karar vermeliyiz.
.
📍Ben Yağız Efe nin bu kadar iştahla yemesini kendi kendine beslenmesine bağlıyorum . 7. Ayımızdan itibaren BLW yöntemi ile ilerledim . Ortalık batmış üstü kirlenmiş umursamadım. Yeni birşeyleri keşfetmek hoşuna gidiyordu . Yeni birşeyler öğrendikçe bende mutlu oluyordum.
📍Bırakın bebekleriniz özgürce dilediği gibi yesin. Kendi kendine beslenen bebekler genelde daha iştahlı oluyor ve istedikleri miktarda doyana kadar yemeklerini yiyorlar .
📍Birlikte doğru kararlar vererek ilerlediğimiz sürece iştahsız bebek kalmayacak 💪🏻
.