Dulgerler gaz sancısı çokça olacak. Sen istediğin kadar çıkar, yine de çıkardığın buz dağının sadece görünen yüzü. Bi ultrasonla bakılsa yoğun gazdan bir şey göremezler. 3 aylık olana kadar genelde gaz sancısı devam eder bol bol masaj yap banyo sonrası. Her akşam da yıkarsan biraz rahatlatabilir. Gaz damlası kullanabilirsin. İstersen sadece suyla beslen yine de gaz olur. Emzirme meselesine gelince bebeğin mamayı reddetmiş meme istiyor, memede ağlaması da gazdan, kendini memeden uzaklaştırması geriye atması sonda tutması ağlaması hepsi gazdan kaynaklı maalesef. Bir göğsünden emerken diğerinden süt sızabilir bu göğsünün yapısıyla ilgilidir. İlk aylarda yoğun süt üretiminden dolayı kontrolsüz olabilir. Bir müddet sonra göğüslerin yumuşayacak ve beynin bebeğe yetecek kadar süt üretimini sağlayacak. Diğer göğüsten süt boşa akmasın dersen mochi süt toplayıcıyı göğsüne takabilirsin sonra o sütü kaşıkla verebilirsin. Biberon kullanmanı öneremem çünkü meme reddinden korkarım. Dogum kilosundan biraz zayıflayabilir bebekler ödem atarlar çünkü ama sonrasında günlük 20-30 gr arası alması beklenir evde tartın varsa kendin tartıp takip edebilirsin. Çisli bezler varsa kilo alıyordur. Ve kendi ruh sağlığın için sağıp verme emzir, sağmak sürdürmesi çok zor bir şey. Ben memeye alıştırana kadar coook uğraş verdim. Tavsiye etmem:)