26 günlük bir bebeğe 90+60 çok gelebilir onların midesi henüz çok küçük. Bir kayısıdan hesaplayın, yani siz doymuyor diye düşünürken aslında fazla geldiğinden ağlıyor olabilir. Öncelikle sakinliğinizi koruyun, siz panik yaptıkça ağlamalar artacaktır. Eşiniz yanınızdaysa ya da yanınızda biri varsa bırakıp hızlıca bir duş alın, kokunuz tazelensin hem de siz ferahlayın. Bu sırada yediklerini biraz sindirmeye çalışmış olur. Muhtemelen ağlaması gazdandır. Onun ağrısını anlamak için doğumdan sonra ne kadar zor gaz çıkarıldığını hatırlayın.
Şimdi o gazı çıkarmak için ya da gaz sancısını gidermek için ona yardımcı olmaya çalışmalısınız ama ses tonunuzda hiç bir şey yok, her şey hallolacak mesajı vermelisiniz.
yatar pozisyona gelince ağlamıyorsa yatırın(ağlıyorsa yakınında fön Makinesi açın, ses yapmaktan korkmayın veya kolik bebek seslerinden açın. Doğru sesi bulana kadar deneyin. Ses onun kendi ağlamasından duyacağı yükseklikte olmalı)
sakinleştiğinde bebek masaj yapı ile karnına saat yönünde masaj yapmaya başlayın. (Bunun için Ayşe Öner videolarına bakabilirsiniz. Masajı doğru yönde yapmamanız kötü sonuçlara sebep olabilir, karnı gelişigüzel ovmuyoruz)
sonra bacakları karna ittirip 10 an bekleyip geri çekin. Bebeğiniz ağlarsa bundan hoşlanmadı demektir yani yanlış, onun istemediği bir şeyler yapıyorsunuz. Ama keyif aldığını hissediyorsanız devam edin. Bu şekilde bi 5-10 dk masajdan yaklaşık 1 saat sonra gazını atacaktır. Gazını atamasa bile spazm dedikleri ağrı hafifleyecektir. Sonra karnına hafif ılık bir şeyler sarabilirsiniz. Ilıklığı kendinize göre ayarlamayın onun vücut ısısı maksimum 37 ise sizin vereceğiniz sıcaklık 38/40 ı geçmemeli banyo suyundan hallice gibi düşünün. Sıcaklık hissedilsin yeter.
Tüm bunları yaparken hep mıkır mıkır konuşun gülümseyerek. Örneğin, “ benim güçlü yavrum, her şey geçecek, biz seninle neler neler atlattık bunu da başaracağız” “ben yavrumu yarın parka, anneanneye vs götüreceğim “ gibi. Anlamlı ya da anlamsız bir sürü şey anlatın. Her pırt ya da gazda onu cesaretlendirin. Eğer bol tuvalet yapan bir bebekse poposu acıyabilir ve yapmak istemeyebilir.
süreç zor. Ağlaya ağlaya bir sürü gün geçirdim ama inanın en kolayları sakin kaldığımda geçti.
ağlarken nasıl sakin kalayım diye düşüneceksiniz doğal olarak o zaman da şunu hatırlayın. Bebeğiniz henüz 20 küsür gündür hayatta. Siz yaşadıkları acılar, ağrılar karşısında nasıl davranacağını öğreteceksiniz. Siz stresli olursanız o da hep stresli karşılamaya çalışır ama siz rahat olursanız o da sorunları rahat bir şekilde çözmeye çalışır.
tekrar aklıma gelmişken söyleyeyim, bizde anakucağı var elektrikli, bu gün farkettim tirreşim özelliği varmış bebeği çok rahatlattı. Geç farkettiğim için kızdım kendime. Titreşim, ritmik hareket, ritmik sesleri seviyorlar.