hndngndz anladım. Sadece anne sütü alan bebeklerde ek gıdaya erken başlamak pek önerilmiyor. Sağlık ocağı ebesi değil de aylık takibinizi yapan doktorunuzun ne düşündüğü daha önemli.
Mama içen bebeklerde doktor önerisi ile ek gıdaya erken başlanabiliyor.
Bu konu biraz da sizin gözlemlemenizle alakalı bence. Azar azar yoğurt tattırabilirsiniz, zaten ek gıdaya alışması uzun zaman alıyor bebeklerin. Yine de 5-5.5 aylık olana kadar beklemeniz daha doğru olabilir. Kilo az almış diyorsunuz ama ek gıda ilk aylarda sadece tadımlık olarak veriliyor, doyup kilo alması için değil. Yani yoğurt verdiğiniz zaman tombul bir bebek olmayacak 😊 bebekler büyüdükçe ilk aylardaki kadar çok kilo da almıyorlar. Ortalama 500 gr ise yeterli görülüyor. Bence doktor tavsiyesi alın. Anne sütü yetersizliği var ise mama vermenizi önerebilir. Mamaların içeriği zengin oluyor biliyorsunuz, daha faydalı olabilir bebeğiniz için.