Joipt
[bilinmeyen] eşiniz ve siz aslen nerelisiniz
Dorukhansmom
Canım hemen akdeniz anemisi teşhisini nasıl koydu o doktor ? Anne veya babada kansızlık olduğunda bebekte anemik olabiliyor taşıyıcı anemi olabilir akdeniz anemisi minör major oluyor benim erkek kardeşim en ağırı major 20 günde bir kan aliyor o zamana kadar ki süreçte bebekliğinde mesela 6 ayından sonra sürekli kusmaya başlamıştı oluk oluk kusuyordu ve kan değerleri düşüktü annem gebeyken akdeniz anemisi testi yapılmamıştı anneme tüm testler yapılmıştı ve gel gör ki bu duyarsızlık çıktı kardeşimde şuanda 15 yaşında ama surekli kan alıcak ve kan aldığı için demirine yükseliyor onun içinde damağa zararı olmasın diye hap kullanıyor allah korusun bence tahlillerini falan eksiksiz yaptırın başka bi doktora bile gösterin derim o teşhis öyle ha diyince koyulmuyor çünkü. @[silindi]
Joipt
[bilinmeyen] Akdeniz anemisi Hatay,Mersin,Antalya çevresinde oldukça yaygın görülür de o yüzden sordum.Annem de Akdeniz anemisi taşıyıcısı,ama konu hakkında bir bilgim yok. Geçmiş olsun 🌼
MasalAda
[bilinmeyen] Yılbaşından önce bizimde doktor kontrolümüz vardı doktorumuz rengini beğenmediğini kan vermemizi söyledi verdik ve aynı durum bizde de mevcut ailede varmı taşıyıcı varmı dedi yada hamile iken kan durumun nasıldı dedi benimde bitikti hamileliğim boyunca kan ilacı kullandım bizede purferro 6 damla sabah 6 damla akşam başladı daha sonrasında birazdaha damla sayısını yükselticeğini söyledi endişelenme olabiliyo bebeklerde kansızlık Allahın izni ile hiçbişeycik olmaz
ilknurcelik
[bilinmeyen] Akdeniz anemisi baba tarafımda çok var 10 kişide bir sorunları yok kuzenlerim çatır çatır doğuruyorlar valla. 70 yaşında büyük halalar var onlarda da var gayet sağlıklılar
Deletedmom412
[bilinmeyen] ben talasemi minör üm yani taşıyıcıyım eşimde aynı şekilde benim gibi taşıyıcı. Bile Bile evlendik...bebeğimiz tam sağlıklı. Doktorunuz büyük ihtimalle taşıyıcılıktan bahsetmiş hasta olsaydı durum çok daha vahim olurdu. Taşıyıcı olanlar sonradan hastalığa çevirmiyor ancak bi ömür kan değeri düşük olur et ağırlıklı beslenmeli. Taşıyıcılıgın bir tedavisi yok. Hastalığının tedavisi var kemik iliği nakli..ama genetik kan alması lazım doktorun sizden eşinizden ve bebeğinizden başka türlü asla anlaşılamaz bu durum.
Supermother
[bilinmeyen] canım Akdeniz anemisi teşhisi hemencecik öyle konulacak birşey değil sen veya eşin de taşıyıcılık durumu var mı
Aysnbla
Aslı yok ! Korkutuyorlar! Benim kıZımada dediler sağlıklı çok şükür kucağımda
Pelinzade
Ben taşıyıcımın eşim değil kurtarıyor ama bilmiyorum kızım taşıyıcımı 2 aylık olacak test yapılmadı inş değildir taşıyıcılıkta kanı hep düşük kalır normal seviyede olmaz sadece ona göre sizinkide taşıyıcıysa bir şey olmaz merak etmeyin yeter ki hastası olmasın
Supermother
[bilinmeyen] benim bildiğim kadarıyla bu hastalıkta anne ya da babanın taşıyıcı olması lazım çocukta da olması için içini ferah tut birşey yoktur kuzucukta..
Deletedmom412
[bilinmeyen] evet evlilik öncesi testte öğrendim bende.Daha sonra gittiğimiz her doktor ayrı ayrı genetiğe yollayıp yeniden teyit etmek istedi kan verdik. Yani Dr emin olmak için mutlaka yapmalı gen testini sonuçlar in çıkması 1 ayı buluyor
Krm
Mersinli yım ben ailede Akdeniz anemisi olanlar var bu teşhis uzun yıllar kan değerlerinin tedavi ile normale çekilmemesi sonucu konulabiliyor yakın takip ve hastane yatışlarıyla. Böyle kan testi yaptım dokuzuncu ayda normale gelmezse budur denecek bir şey değil kesinlikle hele ki aile akdeniz şehrinde değilse ve ailede bu hastalık yoksa çok daha küçük ihtimal. Doktor degistirmenizi tavsiye ederim. Özellikle bu tür önemli hastalıklarda inanmadan tedaviye başlamadan önce kar amacı gütmeyen devlet doktorları tarafından ya da yakininiz bir doktor tarafından hastalığı teyit ettirip öyle ilerleyin derim. Geçmiş olsun şimdiden ama ben inanmadım Akdeniz anemisi olduğuna.
Dfnars
Canım benim annem Ablam kız kardeşim hepsi akdeniz anemisi ben haric cok şükür hiç bi sorunları yok ablam daha yeni dogurdu tasıyıcılar sadece 😊
Zamanlagelen
[bilinmeyen] bebeginize cok gecmis olsun .. insallah doktorunuzun dedigi gibi bir durum soz konusu degildir... Yalniz biz evlenirken test yaptirdigimizda bana hematolojiye gtmem gerektigini soylemislerdi tasiyici olabilirsin diye bende randevu alms ama gidememistim.. Simdi siz boyle deyince benim bebegimde beyaz tenli dudaklari solgun gorunuyor diye kan ilacini dr 3 aylikken vermsti.. Siz ne zaman kan baktirdinz bu 6 aylik kontrolde bende mi baktirsam acaba ? Bir farkindalik oldu postunuz benim icin tesekkur ederim.Bebeginize de bol bol saglik dilerim😊
Zamanlagelen
[bilinmeyen] insallahh 😊😊
Dfnars
[bilinmeyen] rica ederim gecmiş olsun 🥰
PrensesAnnesi-
Akdeniz anemisi konulan bebek nasıl şimdi