yagizveannesi Öncelikle geçmiş olsun, diş çıkardıkları dönemde de pişik olabiliyorlar, oğlum 20 aylık ve her dişi çıktığında 2-3 günlük pişiği oluyor, artık pişik uzmanı oldum diyebilirim😅 Öncelikle lütfen altını ıslak mendille temizleme, her kaka yaptığında altını yıka. Oğlum henüz 20 günlükken birden sebepsiz pişik olmuştu ve 1 ay kadar sürmüştü, neler yaptık neler.. En sonunda ıslak mendili bırakınca pişik sorunu da bitmişti. O gün bugündür eğer dışarıda ve zorunlu değilsem altını sadece yıkarım. Düşünsene o bölge zaten kızarmış, bebişin canı yanıyor, üstüne bir de ıslak mendili sürtüp durursak zaten incelen deriyi daha da eşelemiş olmaz mıyız?😞 Zeytinyağı/Kantoron gibi şeyler de özellikle kız bebeklerinde tüylenmeyi arttırabiliyormuş, onu da uzun süre, hatta hiç kullanmamaya çalış. Altını her açtığında bir süre açık bırak, pişik hava alıp kurusun. Aynı kremi günde 2 kereden fazla sürme, pişiğin geçmesi için içeriğinde çinko olan kremleri kullan (Oksizinc, Hamazinc gibi) ama dediğim gibi bunlar günde 2’yi geçmemeli ve pişik harici kullanmamalısın. Altında asla kaka bekletme, asitli olduğu için daha çok kavurur pişiği. Kolaylıklar diliyorum, pişik çok zor bi süreç..