Blndla canım gazı var. Midedeki gaz değil bağırsaklarında gazı. Bu duruma kolik deniyor. Masajları var onları bak videolarına, gaz damlası başlaman gerek ve probiyotik damla. Bize ilk doktorumuz Sab simplex vermişti gazı olunca kullanırsın diye. Bizde işe yaramadı başta. Sonra yanına probiyotik damla verdi bio gaia diye bağırsak bakterisi içeriyor. Çünkü bebeklerin bağırsaklarında yararlı bakteriler zamanla oluşuyor. Sonra nurse harvey’s damla denedik Sab simplex’i bırakıp o daha iyi geldi. Sonra nurse harvey’s in şurubunu denedim. O da iyi geldi. Yani bio gaia+ bir gaz ilacı kullanmalısın (gaz ilacı bebekten bebeğe değişiyor işte) bir süre sonra gaz konusunda uzman olacaksın merak etme. Kaka yapamadığında eline zeytinyağı sürüp popişine masaj yaparak uyar, hem gaz atar hem kaka yapar. Durum böyle. Mutlaka iyi bir çocuk doktoruna götür. İyi ilgilenen doktorlar iyi yönlendiriyor. Kimisinin umru değil fizyolojik bunu 3 ay çekeceksin diyor. Çok sık besleme saatli besle örneğin 12’de yetiyse 14:30-15:00 da yedir. Yani 2-3 saat çünkü sık yedirdiğinde bağırsakları zaten dolu olduğu için sindiremediği için yeni geleni de sindiremiyor ve sıkışıyor. Başlıyor bağırmaya… benim bebeğim memede tıkanıyordu mesela. Geçmiş olsun şimdiden, biraz zor bir süreç. tek başına idare etmeye kalkma kafayı yersin. Eşin, annen vs. Mutlaka bu süreçte yanında olsun onlarda ilgilensin.