e_ckucukunal SGK ya süt parası için doğum belgesiyle başvuruyorsun 202 TL ödeme yapıyorlar. Sosyal hizmetlere de başvuru yapıyorsun ilk çocuk için 300 TL veriyorlar . SGK ödemesi için İban numarası tanımlarsanız PTT ye gitmenize gerek kalmaz hesabınıza yatar. Doğum parasını PTT den alıyorsunuz. Onun için de haber vermiyorlar gidip bireysel sormanız gerekiyor. Süt parası hemen yatmıştı diğeri için biraz bekleyebiliyorsunuz. Bir de çalışanların aldığı doğum parası var SGK dan. O da yine hesabınıza doğum öncesi ve doğum sonrası olmak üzere toplu ödeme olarak yatıyor.