Merhaba annelerim.. Benim gibi ekgıdada zorlananlar için yazı yazmak istedim.
Şuan bebeğim 13 aylığa yakın.
Malesef erken dogum ile gelen 2kiloluk bebeğim anne sütünü en fazla 3,5 ay içti. Çünkü burnu tıkalıydı cok zorlanıordu mamayla devam ettk.
5.ay ekgıdaya başlama kararı aldım. Malesef doktorlardan yana şanslı degildim.
İlk yoğurt ve sebzelerle tadım yapmak istedim. Ve tabiki başarısız oldum. O kadar hazırdım ki bunu yedircem şunu yapcam falan heycanlıydım tepkilerine.. Ama tüm hevesim heycanm kısa sürdü. Çünkü öğüren bir bebeğim vardı. Ne versem öğürüordu asla pütürü kabul etmiordu. Bende de korku oluştu ha boguldu ha boğulacak die mamaya devam ettm zorlamadım zorlayamadım. Ama günlerden bir gün sürekli kusuordu fıskırtarak. 8 aylıktı. Gittik doktora arastrdı ve bana sen ek gıda vermior musın dedi. Bende zorlayamıorm ya kusuor ya öğürüor korkuorm dedim. Bu cocugun yemeyi öğrenme zamanını geciktirmişsin dedi. Reflü olmuş cocuk diyince. Kendimi kötü hissettim beceremeyişime ağladım. Doktor bana tek yapman gereken bu saatten sonra önüne koycaksın o kendi yiyerek öğrenecek dedi. Eşimin cesaretiyle önüne koyduk sürekli kussada öğürsede hep koydum önüne meyve biskuvi falan. Veeee artk öğürmüordu 😍 ama istahsız cocugum var. Şuan 10 kilo. Boy uzun ama zayıf dururor. Olsun şuan günde 3 4 öğün veriorum ya o bana yeter☺️ kusmadan öğürmeden bişiler vermek ne rahatlıkmış. Mamayada devam ediorm. Sizde yumusak seyleri kendisinin yemesini saglayın. Birde bogulma durumunda ne yapılması gerekior bununla ilgili video izleyin. Ve cesaretinizi toplayın 💪😎