8 temmuz da doğum yaptım. Bebeğimin ciğerlerinde enfeksiyon olduğu için 16 gün küvez de yattı. O süre boyunca sütümü her gün iki saatte bir sağdım, hastahaneye götürdüm. O dönem boyunca sütüm gayet iyiydi, bebeğim çıksa da emzirsem diye gün sayıyordum. Fakat bebeğim hastaneden sağlıkla çıktıktan sonra göğüsümü kavrayamadığını,ememediğini farkettim. Biberon kolaylığına alışmış olmalı ki göğüsümden de o şekilde süt gelsin istiyordu ama olmuyordu. Kontrole gittiğimizde doktorumuz dil bağı olduğunu bu yüzden beni ememediğini söylemişti. Ama ben pes etmedim, sütümü sağmaya devam ettim. Meme+mama şeklinde ilerliyordum. Geneli anne sütü içiyordu ama. Buna rağmen o dönemde herkes emzirmem konusunda öyle baskılar yaptı ki ben lohusalığın verdiği psikolojiyle anneliğimi sorgular hale gelmiştim. (her gün biberonla mama ya da anne sütü vermeden önce mutlaka emzirmeyi deniyordum.) O esna da Trabzondan Ankaraya tayinimiz çıkınca taşınma eylemleri vs derken yorgunluk, süt stresi derken sütüm ciddi oranda azalmaya başlamıştı, beslenmemle de ilgilenememiştim. Sonra Ankarada çok iyi bir doktor bulunca ona gittik ve çocuğumun dil bağını o kontrol de keseceğini öğrendim ve öyle de oldu. Eve geldiğimde az da olsa beni emmeyi artık becerdiğini farkettik. Çok duygulanmıştım. Ben de emzirmek istiyorum ama şimdi de sütüm çok az. Sağıp denediğimde 30 cc çıkıyor. 1,5 aydan sonra bebeğim beni emer mi? Ve sütüm artar mı? Artması için ne yapmalıyım? 😞🤲🏼