Suzandefnegul Arkadaşlar ilk başta çok güzel sütüm geliyordu birini emzirirken diğeri haşır haşır akıyordu ve tişörtüm ıpıslak oluyordu 25 günlük bebeğim 1 haftadır sütüm çok az geliyor iki göğsümü sağsamda 30 cc geliyordu ve akşama kadar emdiği için gram süt kalmıyordu göğsümde ama çok agladığı için ona sadece 1 öğün mama versem olurmu çok direndim pompa göğsümü mahvetti ama napim mecburum ama gündüzleri hep enmziriyorum emzirmeye de devam edicem çünkü göğsümü emiyor ve göğsümde uyumayı seviyor
Cigdem07 Suzandefnegul sen öyle hissediyorsun ama sen emzirdiğin sürece sütün olur ve o cocuk doyar merak etme canım. Bol su tüket
Betul055 Suzandefnegul mama dünyanın en kötü yemeği gibi düşünem insanlara anlam veremiyorum. İsterse hep mama yesin neden bu yargınız? Keşke her bebek emse süt oluk oluk aksa bebeler doysa lütfen bir öğün iki öğün bunu sayıp kafanızda büyütmeyin
Aslancikk Suzandefnegul canim bebek emerken sağımda daha fazla süt gelir merak etme..sen bol su göbek marul dereotu havuç hurma tahin tüket sütun bol bol gelir
Neshuldem123 Hoşaf iç, hurma, kuru dut, incir, kısır, semizotu, karpuz,tahin helvası ye, bol bol su iç, süt miktarın artar. Doymuyorsa ver tabi ki ama sık sık emzir artar merak etme. Stres yapma.
Asei Betul055 aynen sütün hiç olmasa süt anne bulcam değilsin her türlü mama vercen sürekli verin demiyorum sütünüz varken ama bebiş doysun die günde 1 ,2 kere verilebilir ek mama bence
Suzandefnegul Betul055 hayır mama süt yoksa yada bebek emmek istemiyorsa mama kurtarıcı mucizevi birşey ama sütüm varken mama vermek istemediğim için yazdım ilk bebeğim ve tecrübesizim
Asei Canım anne sütü çok önemli ama canını sıkma bence bende bol bol emziyorum süt sağıyorum 50cc gündüz ve gece için ve günde 50 cc aptamil veriyorum hep bence sen kendi çocugunu benden bizden iyi bilirsin bebeğini nasıl doyuruyosan doyur bak benim bebeğim 1 aylık yeni oldu konturole götürdüm 1 bucuk kilo olmış çok şükür mama verme diyenleri dinleme çocuğunun doyması çok önemli bence emzirmeyi bırakma ama çocuğunun doyduğundan emin olmak için bence mama vermelisin annesi olarak en iyisini sen bilirsin ama 🥰🥰
Betul055 Suzandefnegul hurma yiyin petibör bisküvi sıcak şeyler tüketin yeşillik süt yapar bol sıvı su tüketim İnşAllah DHA çok emer
Beyya06 Suzandefnegul canım yediklerine çok dikkat et. Yararlı aman süt yapar diye tükettiğimiz birçok şey aslında sütü azaltıyor. Çay,kahve, abur cubur, çikolata ve buna benzer birsürü örnek verebilirim. Neyin süt yaptıgı yada nelerin sütü azalttığı kişiden kişiye değişir. Yediklerini takip edip ona göre kendine düzen oluşturabilirsin
EmnEymn Bende mecbur veriyorum mamayı çünkü sadece sütüm yetmiyor.kim istemez sadece anne sütü ile beslemeyi ama napim aç mi kalsın çocuk. Sakın mama verme diyenler psikolojik baskı uyguluyor anneye. Lütfen kendinizi bi an bizim yerimize koyun.😔
Nur3452 Suzandefnegul benim bebeğimde 18 günlük. Sütüm çok güzel geliyordu ama aynı durum bizde de var, sürekli emdiğinden sütüm yetmiyor ve doymuyor kızım. Yarın mamaya başlayacağım. Bir de artık göğüslerim o kadar yara oldu ki emzirmekten, mama verince az da olsa iyileşir diye umuyorum. Ek gıda olarak vereceğim günde 1 öğün akşamları. En azından doyar ve rahat uyur. Doymadığından mıdır nedir çok kısa uyuyup uyanıyor hemen emmek istiyor ama doyurucu süt gelmiyor onu farkediyorum ve sürekli ağlar vaziyette. Muhtemelen yeterli gelmiyor 😞 bebeğimi aç uyutmaktan iyidir mama vermek. O yüzden siz de yetmediğini düşünüyorsanız başlamanızı öneririm
Mgeblgn Nur3452 daha 40 o çıkmamış çocuk ne kadar midesi var da doymuyor diyorsunuz anlamıyorum. zaten uzun uzun uyumazlar ki uyusalar bile 2-3 saatte kaldırıp emzirmek gerek. Böyle lafa atlamış gibi oldum ama görünce dayanamadım kusura bakmayın. Mama vermek kolaylık gibi geliyor size şuna ama inanın değil ve mama verdikçe emmesi azalacak dolayısıyla sütünüz de azalacak. Sürekli memede durması çok normal sadece orada rahatlıyor , yapabiliyorsanız sabredin sonra üzülmeyin. Büyüdükçe güzelleşiyor emzirmek inanın :)
Gulfem_1605 Sen sağdigin süte degil bebegine bak huzursuzmu? Ağliyormu alti temiz ve uykusunu almis oldugu halde? Eger agliyorsa ek olarak mama verebilirsiniz. Ama eger mutluysa bence biraz deneyin emzirmeyi stres yapmayin sütü azaltan en büyük faktör stres. Süt bebek emdikce gelen birsey ve bence pompayla gelen sütle bebegin emmesi arasinda cok fark var. Doktorum bile eger pompalamak zorunda kalirsan ya bebegin diger gögsünü emerken pompala yada pompalarken esyalarini kokla sacini kokla demisti.
yildizim55 Emerken süt çoğalıyor bol bol emsin hümana çayı lactamil in karışık çayı , bulgur pilavı ,irmik helvası tahin dereotu bol süt yapıyor ve en önemlisi şişe al yanına bol su iç sütün çoğalır birde canım mama kötü birşey değil ver tabi bende verdim sabah akşam rahat uyusun aç kalmasın diye hemde o sırada göğsün dinlenmiş olur sütün çoğalır
Gnsl Mgeblgn Mrb. Öyle diyorsunuz iyi hoş da benim bebeğim 20 gun yenidoganda kaldi. o süreçte 3 saatte bir besleniyordu ve içtiği anne sütü masallah 120 civarı oluyordu. Bebeğin iştah durumuna bağlı bence birazda
Nur3452 Mgeblgn bebeğin doyup doymadığını doktor kontrolündeki kilo artışına göre anlıyoruz. Doktoruyla istişare sonucunda ek olarak mama vermeye karar verdik. Kaldı ki bebeğimin sağlığını benden çok kimse düşünemez öyle değil mi 😊 Ayrıca sadece mamayla beslemeyeceğim tekrar edeyim, yalnızca akşam uyumadan önce rahat uyusun karnı tamamen doysun diye mama vereceğim. doktorumuzun kontrolünde olduğumuz için annesi olarak gönlüm çok rahat 😌
Gnsl Suzandefnegul Mama kötü birsey degil önemli olan bebegin doyması huzurlu olması cnm. Bende ayni durimdayim sütüm az suan. Ilk sıralar cok fazlaydi 25 gun falan sadece anne sütü içti. 20 günü hastanedeydi zaten sağıyordum. Sonrasinda azaldi. Simdi once emziriyorum ardindan mama veriyorum. Ve bu her öğün oluyor 3 saatte bir. Bebeklerimizin bağışıklığını güçlendirmek zorundayiz. Bize ihtiyaçları var. Tabiki anne sütünün yerini tutmaz ama en azından hem anne sütü hem mama içiyor. Ki zaten hic anne sütü içmeyen bebekler de var. Olup da anne sütünü kabul etmeyip mama icenler var.
mervegny Suzandefnegul yani yine ahkam kesenler doyar midesi neki diyenler emzir bol bol çoğalır diyenler kimse bilmiyordu midesinin küçük olduğunu emzirmeyi sanki canım ver benim bebegm de 3.5 aylık rutinimiz oldu günde bir kez mama yapıyorum akşam 5 gibi çünkü hem günün temposu hem sürekli emmesi ile akşam beş gibi gögüslerim bomboş kalıyor bebek aç veriyorum bir öğün mamayı hem o ara memem doluyor hem bebek doyuyor kimseyi sallama bunlar aç bebekleri ağlata ağlata uyutup doymasını bekleyen sadece anne sütü ver diyen bir tayfa mamaya zehir mod bakarlar 😂