Yaprak2019 Aslında geceleri süt yetmiyor denilen şey dogru değil. Bebeğinizin sürekli memede kalmak istemesi gece salgılanan süt karbonhidratça az yağ içeriğince fazladır ve de bu emdikçe donlara dogru gelir. Yenidoğan da bu yağlı sütü çekmekte zorlandıgı için ağlamaya başlar ve bu kısır döngü anneyi mamaya iter. Ama aslında dogrusu geceleri zincirleme emzirme taktiğini uygulamaktır. Bir sağ bir sol bir sağ bir sol şeklinde ilk geceler zorlayıcı olsa da memeler de arz talep durumuna göre süt üretince olay çözülüyor. İlk 4 ay memede yapısık olmak durumu cok cok normal. Maalesef cocuk doktorlarımızı emzirme ve emzirmenin dinamikleri konusunda cok yeterli değil. Süt arttırıcı şekerli gıdalardan uzak durmanızı, onlar yerine bol su içip incir hurma kayısı yulaf tahin gibi gıdalardan faydalanabilirsiniz ( havuc ve ıspanak, bamya süt ve süt kanallarınız için faydalıdır) Geceleri özellikle 4-5 saati gibi süt hormonunuz pik yapacaktır eger bebek uyanıyorsa bu saatlerde emzirmenizi eger uyanmıyorsa da az da olsa elle sağım yapmanızı tavsiye ederim. Ve lütfen kendinizi hep telkin edin, sütüm geliyor ve bebeğim doyuyor büyüyor diye.