hazalinannesi1705 ananem 5 evladını (annem,dayım,teyzemler) 2-3,5 ay arasında emzirebilmiş. Yaşları şuanda 40 ile 54 arasında değişiyor. Zamanın imkansızlıklarından ve bilmemekten kaynaklı, (mama yok her yerde,var olan da ulaşılmaz ve pahalı vs…) ; bütün çocuklarına (1966-1979 arası) çeşitli çorbalar,yemeklerin suyundan,içini tutsun diye hamurlu yemekler,meyveler vs vermişler işte.
Şuan hepsi lansor renee mide ilaçları içmeden ne güne başlayabiliyor ne de günü geçirebiliyor.Teyzemde bağırsak problemleri var.Hepsinde sindirimle alakalı sorunlar var ve bu hastalıklar öyle 3-5 yılda çıkan değil.Kendilerini bildiklerinden beri ya mide ağrır ya bağırsak bozulur gibiymiş.
Ananem oğlumun ek gıda döneminde bana diyordu ki ne güzel şimdi doktorlar daha bilgili.Çocuk ağlada gitsek “çocuktur ağlar” diyip gönderirlerdi diyor.Annemlerin de hepsi Ankara merkez doğumlu bi de.Öyle 50 sene önce ülkenin ücra bi köyünde kasabasında da değillermiş yani.
Güncel olarak da bi akrabamızın kızı var 6 yaşında.Kendi kafasına göre yemekti çorbaydı 3 aylıkken verdi.Aman da ne güzel yiyor diyordu. Çocuk gün aşırı ya kabız,ya ishal geçmeyen mide ve bağırsak problemleri var.Bağırsak florası da bozulmuş.Gittiği son dr demiş bebekten naptınız diye? 6 yaşındaki çocuk 1 yaşından beri gastroenteroloji-dahiliye kapılarında gezdiriyorlar.