KahramanAnne Başta yetersiz beslenme ve hastane sürecini söyleseniz en baştan başka türlü yaşadıklarımdan fikir verirdim. Benim oğlumda 15 günlük olduğunda doğum kilosuna erişememişti, “sütün az yetersiz çocuk beslenememiş vs” demişti doktorlar. Yıkıldım, bilirim o duyguyu.
Annemler başkasına danışalım, sütü yetmeyen anne duymadık bir yerde yanlış bir şey vardır gibi yaklaştılar.Haklı da çıktılar.
Sağlık ocağındaki ebe hemşire ise, yanlış emzirdiğimi ve bebeğimin son sütü alamadığından huzursuzlandığını söyledi. Tabi ultrasonla meme dokuma baktırdım,meme yapımda süt kanallarının normalden dar olduğunu öğrendim.Bu da tazyik yapıyormuş süt sıkışıp bir anda geldiğinden çocuk hepten istemiyor.Önce ona uygun pozisyonları öğrendim.
Uyurken,duşta kucağımda,dansla,doğa sesleri eşliğinde,dua rukye açarak filan emzirmeye çalıştım.Meme reddi dönemlerinde de aynı şekilde denedim. Bazen aldı bazen almadı.Öyle böyle ilerledik.
Yani gerçek sebebim sütümüz az ve yetersiz benimde beceriksiz olmam değil, bize uygun yöntemleri bilememem ve tecrübesiz olmam ile doktorların da bunları anlatmamasıydı.Anlatsalar insan dener yani, olmazsa zaten mama vericez. Yani bu bebişler normal/sezaryen bir şekilde doğduğu gibi, meme/mama bir şekilde doyacak aç bırakmayacağız ya.
Bir de evet yeme içme,uyku,emzirme / sağma,masaj yapmak filan süte büyük etkenler. Ancak ne vakit “sütüm az, yok zaten yetmiyor olmuyor” desem o psikolojiye girsem. 5lt hoşaf da içsem,koynumdan hiç ayırmasam da süt azalırdı.Resmen duygulardan acayip etkileniyor.
Dut erik hoşafı,bulgur pilavı,dereotu,su,uyku,tahin helvası,tek sayı ile günde 3 kere hurma yemek,memelere masaj, sütüm vaaar sütüm var var diye kendimce söylenmek,üstümü açıp bebeğimle her fırsatta tentene temas yapmak,sık sık memelere masaj yapmak uyarmak,sıcak duş, sıcak lohusa şerbeti(5 ay yaptım içtim 😂) ; süt arttırma çalışmalarımda yeme içmede uyguladıklarımdandı.Fayda gördüm.
ama 5dk ama 10dk kafayı koydum gözü kapadım uyudum.Olmadı uzandım tavana baktım ama uzandım dinlendim bebem sakinse.
Forumda bir sürü öneriler var,benzer konular var.Onlara da bakın.Ne olursunuz pozitif olun. Yalnız değilsin, bu zor günleri hepimiz yaşadık yaşıyoruz.Allah dermansız dert vermesin.İnan ki geçicek de.