zeynominik ay biz de öyleydik o aylarda uyumuyordu 30 dk-40 dk maks hep kucakta uyurdu ya da bebek arabasında gezdirirdim ev içinde 🤦🏻♀️ Şu şekilde çözüm bulmuştum 3 aydan sonra rahatladık düzene girdi➡️➡️
🌸Ayına haftasına uygun uyanıklık kalma sürelerine bakın, ufak bir uyku rutini oluşturun gündüz için.
🌸Örneğin 2 aylık bebek genelde 60-75 dk uyanık kalabilir- tabi daha az ya da biraz daha çok olabilir bebeğe göre değişir ama az değişiklikler. Sabah uyandıktan sonra bu süreleri ve uyku sinyallerini gözleyin ne zaman uyku sinyali veriyor?
🌸Sabah kalkacak pencereden bakılıp gün selamlanacak ışıklı ortamda beslenecek, gaz çıkacak, bez değişecek. 10 dk oyun vs derken 60 dk hemen dolar, sonra hemen uyku moduna geçin.
🌸Loş mümkünse karanlık odaya alın bebeği artık uyku vakti karnı tok altı temiz gazı çıkmış, bu noktadan sonra o odada bebeği uyaracak oyunlar gülmeler vs yok asla. kısa bir kucakta dans, sarılma, minik hikaye, ninni, kundak alışkanlıklarına göre 10 dklık rutin belirleyin
🌸rutin bitsin uyku desteği ben kullandım beyaz gürültü ve emzik olabilir, alışkanlıklarınıza göre o da siz seçin ve beşiğine koyup bir cümle seçin hep onu söyleyin. Ben kızıma “iyi uykular güzel kızım” derim örneğin.. Bu cümleyi söyleyip yanından uzaklaşın bakalım kendisi uyuyacak mı?? bence ağlayacak bebek uyumayacak🤣
🌸 sonra pışpışlayın, kucağa alın sakinleştirin, hemen pes etmeyin mayıştırın tam uyumadan beşiğine koyun orada uyutun. Böyle böyle sağlıklı uykuya kavuşaxak, gelsin 5. Ayda 2 saatlik gündüz uykuları sonra😍
🌸 ağlatmadım ben mızırdandı ama baktım gerçekten ağlamaya başladı uyumuyor yarım saat uğraştım olmadı aldım çıktım odadan sanki uyumuş uyanmış gibi, 5 dk gezdirdim ev içimde sonra rutine baştan başladım ta ki uyuyana kadar, baktım inat etti uyumuyor minnoş bebek arabasıyla gezdirdim, kucakta salladım, ayakta salladım (çok nadir kriz anında salladım) ama uyutmak için değil- sakinleştirmek mayıştırmak için, dalmadan beşiğine koydum pışpışladım, çok yorucu ama karantina dönemiydi uğraştım baya baya ama uykularını da öyle arttırdım yoksa mahvolmuştum tuvalete gidemiyordum eşim olmadığında🤷🏻♀️
iyi şanslar 🌸🌸